Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Den här tråden kan mycket väl ligga fel, men provar här. Har haft uppehåll från ridningen 2-3 år, men letar nu efter medryttarhäst...
Svar
7
· Visningar
6 368
Senast: Cilva
·
Träning Snälla, dela med er av era bästa / mest effektiva övningar för att "få igång" bakbenen på hästen. Jag har en dam som jag vill få lite...
Svar
10
· Visningar
4 667
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Under hela sommaren har mina tre ston gått tillsammans i på bete vilket har fungerat bra. De två lite äldre (14 år och 7 år) stona har...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Magnum
·
Hästhantering Hur gör ni som har hästar som har det jobbigt under pälssättning? Sänker nu kraven vid ridning, försöker fortsätta som vanligt eller...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: AliceZeta
·
Träning Har en häst som är pigg och alert i skritt och galopp, sätter sig bra på rumpan och jobbar med ryggen. Men i traven vill han helst bara...
Svar
8
· Visningar
1 008
Ridning Jag håller på att skola om en travare till dressyrhäst och det har uppstått ett problem. Förut gick det att hålla stöd i tygeln med...
Svar
2
· Visningar
1 925
Senast: Totola
·
Hästhantering Hej, på lördag ska jag på föl visning med mitt 4 månaders föl. Jag undrar vad som är bäst, köra med mellanvägg eller inte? Är...
Svar
5
· Visningar
1 122
Hästhantering Sommaren börjar lida mot sitt slut och hästen vars hage jag lånat vill ha tillbaka den. Vill inte sätta min häst med senskada i lerhage...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravardam hemma som jag är fodervärd till. Nu börjar hon bli lite till åren och jag har fått nys om en...
Svar
5
· Visningar
2 337
Senast: Totola
·
Ridning Går det att få en i princip otränad häst (knappt riden senaste året) i kondition för att rida hubertusjakt första helgen i november...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: mackan
·
Träning Kanske självklart för vissa men inte för alla. En annan har ju hållt på med hästar i 20 år men detta har jag faktiskt inte blivit... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
24 305
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag har ovetandes lyckats köpa en häst som hoppar över bommen på transporten. Det har hänt vid två av två tillfällen vi kört henne, dels... 2
Svar
37
· Visningar
7 623
Senast: lundsbo
·
Ridning Tänkte bara fråga lite hur nu skulle göra. Jag har en 4-årig valack som jag tränar regelbunden både hopp och dressyr på. Hittills har...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Angel
·
Hästhantering Är det någon här som har erfarenhet av döva hästar eller hästar med nedsatt hörsel? Jag funderar på hur man kommunicerar med dem på...
Svar
6
· Visningar
2 262
Senast: labb
·
Ridning Hej Jag har funderat på nästan alla raser som skulle kunna passa mig.... men nu undrar om jag skulle kunna köpa ett eneglskt fullblod...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: mackan
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: axel
·
Träning Kom på att mitt lilla djur faktiskt fyllt 7 år nu. Är det fler än jag som inte upplevt minsta lilla tendens till unghästtrots? Det... 2
Svar
20
· Visningar
2 669
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har ingen aning vart jag ska lägga tråden men jag hoppas den ligger rätt. Jag har blivit väldigt osäker när jag rider ut i skogen...
Svar
12
· Visningar
1 646
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 517
Senast: Korven
·
Hästhantering Är så arg så jag kokar. I morse när jag tittar på tv och äter frukost så börjar hundarna låta och hästarna springer till ena sidan av... 2
Svar
31
· Visningar
3 689
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka