Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hur gör man egentligen för att undvika att bli nedsprungen/sparkad/etc av de andra hästarna? Jag har bara tagit in hästar "kollektivt"... 2
Svar
27
· Visningar
6 135
Senast: ABility_girls
·
H
Träning Vad gör man med en häst som kutar in i boxen? Det är inte så att han blir rädd eller nått han men han kutar in i boxen och han är...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Fager
·
Träning Visserligen kan halvblodet jag rider vara stökig i stallgången, han har svårt att stå inne själv osv. Klättar gärna på väggarna o...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Mimmi81
·
P
Ridning Min häst gör jättefina slutor men öppnorna blir mest fel och spända. Vad beror det på? Var sitter hans spänning och finns det någon... 2
Svar
21
· Visningar
1 939
Senast: Ardnas
·
P
Träning Häromdagen la jag märke till att när min kompis sitter upp på sin häst tar hon tag i både fram - och bakvalv. Tyckte det såg hemskt ut... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 156
Senast: Poetry_princess
·
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Dreamer
·
C
Ridning Använder ni er någonsin av tygeltag över manken? (dvs korsande) När och varför resp varför inte? Har hört lite olika filosofier kring...
Svar
13
· Visningar
2 056
Senast: Alkemisten
·
Z
Träning Jag postar min fråga även här, då det under NH var så lite aktivitet och hoppas att någon här kan komma med sina funderingar. Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: ft_lover
·
Träning Någon som har hästfynd (dvs. är mer lycklig än jag) som kan säga vad hon i artikeln som handlar om Trickträning heter. Hon som har Elit...
Svar
9
· Visningar
1 260
·
T
Träning Jag har ett problem när jag rider, nästan oavsett vilken häst jag än sitter på. Jag "tappar" ytter! :crazy: Försöker verkligen lyssna...
Svar
7
· Visningar
1 576
Senast: Tuddiloo
·
Träning Efter trådar angående både vävning och krubbitning måste jag bara fråga om orsaker till träätning, samt hur man får bukt med det...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: ankans
·
N
Träning Har en väldigt storgalopperande 5-åring och behöver tips på övningar för att få honom mer "bärig" så att han inte bara "älgar" runt på...
Svar
18
· Visningar
1 878
Senast: bigganl
·
Träning Min häst är lite besvärlig att lasta... Det verkar som om han ibland bara betsämmer sig för att "Nähe!! Här ska jag minsann inte gå...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: md5krist
·
N
Ridning :confused: Se´n var det det med varför man måste ha en bomlös sadel, slå ut vargtänder även om de är stora och inte vad jag och de som...
Svar
15
· Visningar
1 836
Senast: alisson
·
P
Ridning Skapade en tråd inne på dressyr om när "dressyrryttarna" tycker det är lämpligt att börja använda kandar. Vet att många anser att... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 081
Senast: sagi
·
Träning Jag har en islandsvalack på 10år som för det mesta är snällast i världen. För ett och ett halvt år sedan fick han en liten depression...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: diny
·
F
Träning Jaha , då var det problem redan , andra gången jag har min sköthäst idag då :S Okej , kanske tidigt att söka "hjälp" eftersom jag inte...
Svar
12
· Visningar
1 112
·
C
Träning vad ska man göra.. när man ivll rida hästen i form.. men den bara kröker på nacken? :bump:
Svar
16
· Visningar
1 363
M
Träning JAg har ju en häst som jag rider två gånger/vecka, men har nu fått erbjudandet att ibland rida den andra hästen i stallet. Han är en...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: Merrimon
·
M
Träning Hej jag heter madeleine är 18 år. Jag har funderingar på att åka till Island till sommaren och jobba med islandshästar. Jag undrar om...
Svar
14
· Visningar
7 266
Senast: islandia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet