Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag skulle vilja att någon in i minsta detalj förklarar sitsen för mig. Skänklarna och benen, hur har ni era ben när ni rider, klämmer...
Svar
9
· Visningar
1 311
Senast: EmMmY
·
Träning Har funderat ett tag nu. Enligt lag så ska en häst ha tillgång att kunna göra utlopp för sina naturliga behov. Hästen ska dessutom ha en...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning när man gör en levad så ska man väl först göra piaff och sen så sätter sig hästen i en levad eller går det att göra levad ur "inget"...
Svar
7
· Visningar
1 717
Senast: svea
·
T
Träning Ar lite nyfiken pa vad det kostar att flyga over sin hast fran sverige- USA, ar det nagon som har lite koll pa det??
Svar
1
· Visningar
668
Senast: jojjo_blondin
·
R
Träning Finns det något särskilt sätt att bygga upp musklerna bakom manken? Eller kommer det att byggas upp nu när jag byter sadel av vanliga...
Svar
18
· Visningar
7 537
Senast: Raeman
·
P
Träning Testade det häromdagen då jag hade bestämt mig för att komma ur svackan och åtminstone få ETT bra ridpass som avslutning på vårterminen...
Svar
13
· Visningar
1 426
Senast: starcrossed
·
M
Träning hej! jag har ett problem. med en hingst som kan stegra och bocka när man ska rida speciellt om han har stått ett tag. vad kan vara...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: Emma901007
·
J
Träning Pga div omständigheter har min ponny på 9 år stått i tre dagar i rad :( Hon går på sommarbete dygnet runt men alltså ingen ridning...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Mirre
·
L
Träning Jag ska hämta mitt nyinköpta sto och behöver lite tips eftersom jag är väldigt ringrostig. Ska jag lägga halm i transporten? Behöver jag...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: Catinca
·
Träning Vi var och "spontan-tittade" på en gård igår!:cool: Vi som precis flyttat ihop! :eek: :) Jaja iaf. I stallet fanns det 8 boxar och om... 2
Svar
24
· Visningar
2 016
Senast: Timsetim
·
K
Träning Jag har hört att det finns de som hävdar att dessa rörelser utförs utan böjning. Jag har själv aldrig ridit för någon som sagt så, men...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: n1ann
·
Träning I november ska jag hämta hem mitt föl, hon är då 6-7 mån. Hur transporterar jag henne på bästa sätt. Det är ganska lång, ca 40 mil. Hade...
Svar
13
· Visningar
1 107
Senast: lillfina
·
M
Träning ... tar det att få tillbaka muskler och kondition på en häst som inte blivit riden eller motionerad på ett år. /Maria
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: mysanmaria
·
K
Träning Hej ! jag har sökt massor men har inte hittat ett skvatt, kan någon hjälpa mig! Jag ska börja träna galoppfattningar från marken lite...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: stranger
·
K
Träning Jag ska till hösten byta ut större delar av mitt stängsel som börjar bli lite slitet. Jag ska köpa nya stolpar och sätta upp..... ja...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: saxen
·
S
Träning Hur vanligt är det att man kan lasta sin häst helt själv? Ni som gör det, hur har ni "lärt" hästen det och hur gör ni? Skickar ni in... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 435
Senast: nipa
·
X
Träning hjälp mig ? jag har ett litet problem me´d min käraste pålle han är hyfsat respektlös mod andra männinskor vilket är eett stort...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Bauke
·
D
Ridning Vad har ni för tankar om tungfel? Mitt lilla halvblod, som var inriden, men stått en tid när jag tog över honom, har ända sen början...
Svar
18
· Visningar
3 273
Senast: DrKatarina
·
Ridning Är det någon här som har sporrar? Av vilken anledning? Är du helt AR-inriktad eller rids även dressyr i tävlningsform? Är ni några som... 2
Svar
39
· Visningar
2 783
Senast: pozze
·
Träning I England anges ju hästarnas mankhöjd i "hh" har jag upptäckt. Vad står hh för, och hur mycket är en hh?
Svar
7
· Visningar
1 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?