Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning ska berätta lite om mina svårigheter :D jag har en STOR häst som e 175 i mankhöjd av det gamla hbl stammen (dom kraftigare typerna) och...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: keramin
·
Ridning vad har ni för raser och varför valde ni just den? *jag har ett tinkersto jag köpte av en hästhandlare som jag red in, sedan snubblade... 2
Svar
37
· Visningar
3 186
Senast: NobleArt
·
P
Ridning har ni några bra tips på hur man får hästen bärande i traven? när jag tömkör honom får jag fram fina rörelser i traven, bärande och...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Djurjouren
·
Ridning hejsan jag drog igång en tråd i februari om bilder på er och era hästar. har det hänt ngt i utvecklingen sen sist??? har ni nya kort så...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: psychogrrl
·
Ridning Jag kommer sluta som moderator, tiden räcker inte längre till. Är det någon av er här som är villiga att ta sig an rollen som...
Svar
12
· Visningar
1 394
D
Träning Är säkert i fel forum, men det verkar finnas en hel del unghäst ägare här. Min fråga är hur mycket erfarenhet av unghästar och hästar ni...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: Agraff
·
Ridning Akademiskt & distans? Kan man kombinera det? Jag har ridit AR i snart ett år, hästen Ar riden ca 3 mån & vi provade en distansritt på...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Spirit
·
M
Träning Tänk er att ni bor i närheten av en ridskola. En dag tänkte ni rida till ridskolan för att träna lite i paddocken eller något annat. Men...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: Fideli
·
Träning Varför är hästen så arg? :confused: Vad säger bilden dig? Vad ser du i denna bilden? Varför? Vad hände? Berätta och analysera! :) 2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 124
A
Träning Jag har ganska nyligen köpt en varmblodsvallack. Han är snäll och lugn men när vi är ute och rider kan han helt sonika vända sig om för... 2
Svar
30
· Visningar
3 878
Senast: Just_me
·
Ridning \"Smaka på din egen medicin\" ... sa medryttaren till mig tidigare i våras. Hon tyckte att jag skulle strunta i all dressyr och rida...
Svar
9
· Visningar
1 358
F
Träning Jag har just börjat rida en rätt knepig häst, som tydligen behöver drivas rätt mycket med sätet. Ridläraren står och hojtar at jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 416
D
Träning Släppte mina hästar på bete idag, när jag skulle hämta in dem på kvällen regnade det som bara den! Jag hade en chock-orange ragnkappa på...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: stally
·
Träning vad ska jag göra egentligen? snart kommer han bli sjuk känns det som. frågan kommer längre ner efter mitt klagande ;) det bara regnar o...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Bimbolina
·
S
Träning För några månader sedan köpte min syster ett 5-årigt fullblod som hon skulle ha till hoppning och lättare fälttävlan. Så här i efterhand... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 008
Senast: realist
·
M
Ridning Hur är efterfrågan på foderhäst bland ryttare inom AR? Man vill kanske ha en häst som man vet att man inte blir av med när man tränat...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Majen
·
C
Ridning Jag har börjat träna för en tjej som har en egen ridstil. Hon börjar med att få hästen att böja- och ställa igenom sig. Jag tyckte detta...
Svar
12
· Visningar
1 264
Ä
Träning Har ett 7 veckor gammalt hingstföl som förut var social o kom fram i hagen och lät sig tas, men nu går han undan. i stallet är det inga...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Welsh
·
P
Träning Är det bra att tömmköra en ung ponny ? Och kan försöka förklara hur man gör ? :love: :confused: :rofl: :banana:
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Luff
·
Träning Ska förhoppningsvis titta på ett sto på söndag som verkar toppen, men jag har en unghingst här hemma (stoet är 165 cm och unghingsten är...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Lekstuga
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur