Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har tidigare lagt in en tråd angående denna häst under "Hästhantering". Min syster har för ungefär två månader sedan köpt ett...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Många hästar har ju svårt att stå stilla tex vid uppsittning. Så jag skulle vilja höra hur ni gick tillväga när ni lärde era hästar stå...
Svar
17
· Visningar
1 351
Senast: Rattfylla
·
C
Träning Min kompis brukar leda ut och in en 3- åring valack som är jätte snäll och mkt mysig. En gång då jag var med ( första gången jag var...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: __chantea__
·
Ridning lodrät sits - \"hoppsadelssits\" Jag har funderat lite på hur man inverkar i en hoppsadel. Sitsen blir ju då väldigt annorlunda än den...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: space_cowgirl
·
Träning Någon som vet ett bra tips på att bygga halsmuskler på en travare? (Han har aldrig haft någon underhals överhuvudtaget inte ens när han...
Svar
12
· Visningar
8 993
Träning Jag har genom de sju åren som jag ägt min häst flyttat henne till olika stall ett ANTAL ggr... har tappat räkningen... Dels för att jag...
Svar
19
· Visningar
2 727
Senast: vippan
·
Träning jag har en unghäst på 5 år, som efter tandbytning i höstas varit lite klurig att få i form. nu har det släppt nästan helt iaf, och han...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: beauspirit
·
Ridning Jag har ett varmblod jag har gjort lite av varje med. Hoppat, ridit engelsk dressyr på och tränat western. Men nu ska jag tillbaka till... 2
Svar
22
· Visningar
2 103
Senast: miranda
·
M
Ridning När man böjer hästen och den "klicka till" och hittar böjning och form och innertyglen blir slakare vill man då att de ska ta stöd på...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: montgomery
·
Träning Har sedan 1½ vecka ett shettissto hemma. Hon är snäll och trevlig, dock lite nafsig när man har henne i grimma. I hagen är hon svår att...
Svar
8
· Visningar
889
A
Träning Nu vet jag inte om jag skriver i rätt "fack" men provar ändå... Det är så att jag har en häst som har en ostyrig man som gärna lägger...
Svar
14
· Visningar
1 266
Senast: linzan
·
F
Träning varför gör de så?.. har sett en av mina kompisars hästar göra så ett antal ggr?.. är det brist på något?
Svar
10
· Visningar
5 424
Senast: Natascha
·
H
Träning Är på väg att ev få in en häst i stallet som har mkh på ca 1,70... Stod i stallet idag och funderade på takhöjden, var tvungen att ta...
Svar
18
· Visningar
1 814
Senast: grimman
·
Ridning Jaha, vi har hittat ett fält! Med ett staket oxå;) Då vi har fått ngt emot ridbanan som grannen erbjuder vistades vi där härom dagen...
Svar
2
· Visningar
799
Ridning okej, jag vill börja med att säga att jag vet att de flesta här säger att inom barocken så spelar det absolut ingen roll vad man har för... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 366
Senast: Fifflan
·
Träning ..om jag kommer till john moore-campouten i en vanlig dressyrsadel?? känner inte att jag kan köpa en westernsadel bara för den veckan...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: paradox
·
M
Träning :confused:jag vet att det råder delade meningar om detta och huruvida det hänger ihop med hästens syn och kroppsuppfattning mm... 2
Svar
27
· Visningar
2 629
Senast: Whirlie
·
S
Träning Om hästen har ett bra övertramp i skritten, är det ett tecken på att den har lätt för att få bakbenen under sig? 2
Svar
35
· Visningar
2 308
Senast: fio
·
R
Träning Ok eller inte ok? Nu menar jag alltså inte nerförsbacke modell slalombacke ;) Men lite lut sådär, vet inte hur jag ska förklara :crazy...
Svar
16
· Visningar
3 194
Senast: Frasseoo
·
N
Träning hej. min ettårs hingst har fått en ovana eller vad det nu är. varje gång han kommer in i boxen börjar han klia svansen / baken, och det...
Svar
16
· Visningar
967
Senast: nettan77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka