Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Jag är medryttare på en jätte gullig och super snäll 20 årigt nordsvensktrav sto. Hon är inte grundinriden alls, kan varken skänkel...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: Annnaw
·
V
Ridning Hej hej alla! Jag har tidigare bara ridit halvblod, i stort sätt, men ja nu ska har jag hittat världens sötaste och charmigaste...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Eme_liie
·
J
Ridning Jag skulle vela börja rida inför instruktör igen men vet inte vart jag ska leta? Vill ha någon som helt enkelt kommer ut till stallet...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: bigganl
·
S
Ridning Hej, Jag rider alltid med säkerhetsvästen när jag hoppar (tävlar hyfsat höga klasser). MEN jag tycker de är otroligt osmidiga. Min...
Svar
9
· Visningar
5 051
Senast: BeastieBabe
·
J
Ridning Hejsan! Vet inte om jag satte detta på rätt "ämne" så att säga men men.. Min häst har en förskräcklig syntetsadel som är hård som en...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: mullah
·
B
  • Låst
Ridning Hej! Jag ska åka och titta på en c-ponny som nu är ca 135 cm i mkh (växer lite till) Jag själv är ca 162 cm lång, väger max 55 kg...
Svar
17
· Visningar
1 029
Ridning Rider en häst med märkbart mycket starkare vänster bakben. Det har konstaterats av kiropraktor att hästen har vänster bak som balansben...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: flashlight
·
S
Ridning Om man spenderar ett år med privat dressyrtränare 3 gånger i veckan, hur mycket skillnad tycker du då man ska se på ekipaget före och...
Svar
14
· Visningar
1 390
Senast: Idalo
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, modertaor får gärna flytte den ;) Jag ska imorgon provrida en häst som då kanske...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Eme_liie
·
H
Ridning Jag har funderingar på boots. Till hästen alltså :) Någon som använder dessa? Hur tycker ni det fungerar ute i skog, mark och på banan...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Anonym94
·
Ridning Jag har en gammal häst som har travare i sej, eller är ren travare, hon är nästan omöjlig att få att trava! Hon töltar bara, eller... 2
Svar
21
· Visningar
2 506
Senast: Heraken
·
E
Ridning Ramlade över den här hemsidan på nätet, om en balans/vibrationsplatta som tydligen påstås vara väldigt effektiv för ryttare. Den ser...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: _Elin_
·
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Elizette
·
H
Ridning Kom hem från ridskolan för en stund sedan 2:a lektionen denna terminen. Jag får alltid sådana hästar som har massa mixter för sig, de...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: HallonDoft
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är 163 lång och väger ca. 43 kg Jag red en shettis förut som jag slutade på för att jag kände mig för lång. Sen envisades...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: IngelaH
·
T
Ridning Skulle vara jättesnällt om någon kan komma med nått bra tips på hur jag ska göra. Det går nämligen inte att rida ut på min häst ensam...
Svar
15
· Visningar
1 744
Senast: tussilago1
·
K
Ridning Sorry om tråden hamnat fel, men jag vill veta om jag bara är knäpp i huvudet eller om det finns flera med detta "problem". Det är så...
Svar
19
· Visningar
1 506
Senast: Klariiisss
·
K
Ridning jag ska börja rida min häst på hackamore under en period. har aldrig ridit med detta innan , hur rider man med ett sådant? rider...
Svar
3
· Visningar
2 005
Senast: LaMaya
·
W
Ridning Som rubriken lyder: Hur ska en pullarnosgrimma sitta för att sitta perfekt? Gärna med bild!
Svar
1
· Visningar
1 778
Senast: timme
·
Ridning hej vet inte riktigt om jag lagt tråden rätt! är så att jag mår ju inte riktigt bra och har väldigt dåligt självförroende(orkar inte... 2
Svar
31
· Visningar
2 489
Senast: timme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka