Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Har blivit medryttare på en jätte trevlig varmblods valack :) Han har inte kommit så långt i ridningen och är inte så van att det sitter...
Svar
8
· Visningar
1 041
Ridning plötsligt tycks allt funka med min lilla heppa. hon är en 17 årig dam som tillbringat 10 år på ridskola, är alltså inte så välskolad...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: sofieshopp
·
Ridning Vad har ni för nosgrimmor till era "akademiska" hästar? Kör ni med vanliga, från spanska/portugisiska träns, eller kanske något...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: Totola
·
Ridning Vilken övning skulle ni börja med på en häst som är helt grön på akademisk ridning? Skulle ni börja direkt uppsuttet eller från marken... 2
Svar
28
· Visningar
4 451
Senast: Totola
·
Ridning Mina vänner påpekade för ett rätt bra tag sen att mina stigläder var ojämna (och om de sa höger så tyckte jag att de va vänster :eek:)...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: cewe
·
J
Ridning Ja vilken stång rider ni med? Vilken anser ni vara den bättre? Hur gjorde ni erat val? Jag står i valet att köpa en stång, då min...
Svar
18
· Visningar
2 033
Senast: suberdoo
·
M
Ridning Mina ben ligger inte snyggt och tätt intill hästen utan jag spänner liksom knäna in på något konstigt sätt och hela benet dras upp...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: LaBanba
·
T
Ridning .. hur glad jag är idag =) hästen har ju vilat i snart 7 veckor, och blivit behandlad för hovledsinflammation två gånger. igår fick...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: theresesandberg
·
A
Ridning Jag är nyfiken på hur du gör när du rider ut. Hur låter du hästen gå? Långa tyglar eller "jobba"? Jag försöker variera och blanda så...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Hollister
·
E
Ridning Jag har ridit på ridskola i 7 år, till det att jag var 14, därefter lite sporadiskt. Jag har så länge velat ta upp ridningen igen...
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: Gimlan
·
Ridning Jag kanske ska ta det från början^^ Jag har aldrig varit någon övermodig ryttare, men inte heller feg. Men så en dag för ungefär två...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: theresesandberg
·
J
Ridning Hur är det med det egentligen? Han är absolut inte ömfotad och har gått i hage sedan april utan skor, har ridit honom två dagar i rad på...
Svar
16
· Visningar
2 740
Senast: Hairspray
·
F
Ridning hej har ett halvblod(12 år) som blir helt helt stirrig att rida när hon brunstar.. hon bockar och studsar som en galning, och blir...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Andorra
·
A
Ridning Jag har börjat rida två gamla travare åt en bekant. Den ene av dom är jätteduktig med tanke på att han har varit travare och har en...
Svar
9
· Visningar
1 356
Senast: AnnaLotberg
·
J
Ridning Hjälper till att rida en 6-årig Islandshäst. Han har stått en tid och är ganska omusklad så nu jobbar vi på att bygga upp hans muskler...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: Johanna
·
Ridning Hejsan! Min kompis rider på en omskolad travare, men han vill inte galoppera.. Ägaren har gett oss tipset att försöka gunga till från...
Svar
14
· Visningar
1 423
Z
  • Låst
Ridning Hej hej! Jag behöver hjälp! Förslag på styrkeövningar, konditionsövningar everything! Cavaletti! Allt! Tack på förhand! :)
Svar
1
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
Ridning jag är medryttare på en new forest på 17 år som jag varit i snart ett år. och man kan säga att det bara är jag som rider henne för...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Laguna
·
Ridning Hej om ni kan hjälpa och ge mig tips=) Min häst ställer sig utåt både på spåret och speciellt på volt då hon skuter bog och helt...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: vildros
·
M
Ridning Hejsan! Har en äldre madame på 21 år som jag ridit igång nu för ett tagsen. Grejen är den att hon är lite lägre framtill, och då undrar...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Madi cruz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka