Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hej jag skulle behöva hjälp med min Medryttarhäst han skrämmer mig lite för att han shenar nästan varje gång vi rider!:cry: Jag vill...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Immer
·
D
Ridning hej! Jag har problem med att känna vilken galopp jag rider i, framförallt i vänster varv. Där känns det knappt vilken galopp hästen...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Bex
·
L
Ridning min ponny har ganska platta gångarter. vad ska jag göra för att få henne att lyfta ordentligt på benen, framförallt i trav och galopp...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag blir jättelessen när man läser om hur vissa människor behandlar sina hästar när dom rider..... Det ska ryckas, slitas, piskas och... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 481
Senast: Noxoy
·
Ridning hej!intresserad av hur ni rider era gammlingar?hur ofta?hur länge? kan va intressant att se hur andra gör:)
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Meldan
·
Ridning Hallå allihop. Vet inte om jag lagt denna tråd rätt,men det lär jag väl märka. Det hela började med att min sambo och jag... 2
Svar
29
· Visningar
2 634
Ridning Fick en fundering i helgen om det går att rida med graman om man har hackamore. Och vart drar man i så fall igenom gramanen? Remmen (jag... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 989
Senast: axel
·
M
Ridning HEJ!!!!! Behöver nu hjälp med en "min" Islandhäst. 1 Hur ska sadlen sitta ?? Ska den sitta längre bak än vanligt? 2 Den ena hästen...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Deimion
·
Ridning Hästen jag rider, går med huvudet högt och får inte upp ryggen för hon tycker det är så kul att bli riden att hon inte får ner huvudet...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: Qvistis
·
N
Ridning Ja, hur blir man mjuk i handen när man rider? Min ridlärare kommenterade att jag skulle ha en mjukare hand för några veckor sedan och...
Svar
10
· Visningar
7 821
Senast: Whiplashr
·
M
Ridning Hej, jag vet inte om jag placerat tråden i rätt forum men...jag har ett litet problem med min ridning. På grund av en ridolycka för...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har letat mig in här på Klassisk Ridkonst för jag undrar lite angående Sluta. Köpte en häst i höstas som lätt som en plätt utför... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 296
Senast: Totola
·
W
Ridning Hej! Just nu rider jag en häst på ridskolan som är lite jobbig att rida. I galoppen blir han nämligen "tokig", kör upp huvudet och...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Whiplashr
·
Ridning Detta är konstigt. Jag har inte suttit på en häst på två år, och nu har jag skaffat mig en foderhäst. Och som alla förstår, har man... 2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: FrontLine_
·
B
Ridning Någon som har tips på stärkande ridövningar? Har slut på idéer... Rider en häst som har ganska svårt att bära sig samtidigt som hon är...
Svar
4
· Visningar
1 616
·
L
Ridning Startar en ny tråd för denna ;) Jag behöver lite hjälp med hur jag ska göra, min ponny tycker nämligen inte om att man rider ut...
Svar
2
· Visningar
1 184
·
T
Ridning Hej alla glada (ja, jag är jätteglad i alla fall =) och hoppas tråden är rätt placerad?!?!) Jag var nämligen på utförsäljningen idag...
Svar
6
· Visningar
2 039
Senast: tirnanog
·
K
Ridning Ska på arbetsintrevjuliknande i London kanske om det ter sig rätt. Har sökt ett hästskötarjobb närheten av London och saken är att jag... 2
Svar
30
· Visningar
2 223
Senast: KEL
·
M
Ridning Var och lyssnade på BB för ett tag sen och då pratade han om ryggsving och böjning i bålen vilket han (om jag förstod det rätt) menade... 9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 985
Senast: Totola
·
D
Ridning varför finns det inga ponny cuper i norr? :confused:(det kanske finns?, men vilken är det) söder över har ni Ponnia cup, Gp ponnyn...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Dressyr_Asinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka