Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;)...
Svar
7
· Visningar
1 543
Senast: Roucle
·
M
Ridning När jag är ute och rider så känns det som att varenda människa som ser mig, ryttare, bilister, etc, tittar på mig och pållen riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 600
Senast: Monsterkyss
·
S
Ridning Efter att många i min förra ridgrupp (ponnygrupp) hoppat av så splittrade ridskolan min ridgrupp, och jag hamnade i en ny och igår var...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: gucci_parma
·
Ridning Nu har jag bestämt mig, jag ska ta tag i det och lära mitt varmblodssto galoppskänkeln. Skulle vilja ha lite tips & trix på hur man kan...
Svar
1
· Visningar
836
Ridning På senaste tiden har jag fått kritik att jag har bra sits men att min skänkel glider för långt framåt, och det gör så att jag inte kan...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: pinky
·
Ridning Provar lägga min tråd här, fick inte så mkt svar på utrustning. Hittar inte svar i sökfunktionen. Jag har lite funderingar om...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Ellyne
·
Ridning När man rider så har man sitsen att sätta tempot med, hur gör man i tömkörningen? Jag får göra sidvärtsrörelser och serpentiner...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: incognito
·
T
Ridning hur värmer ni upp när ni rider i paddocken? Jag brukar -skritta fram ute ca 5-10 min -bröjar trava när jag kommer in i paddocken...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: TeamWahlund
·
C
Ridning Sanningens ögonblick. Mitt första riktiga ridpass på många år. Bakgrundsfakta: Svårt skadad i ridolycka för 9 år sedan, 8... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 533
Senast: Spirit
·
Ridning Vet inte om jag skriver detta på rätt ställa, annars får tråden flyttas. Igår på en dressyrtävling hände något väldigt konstigt...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Totola
·
Ridning Jag fundera länge på var den skulle vara men tyckte detta var bäst. HUr ofta per vecka lastar ni in hästen i transport och far iväg... 2
Svar
23
· Visningar
1 984
Senast: Eliisa
·
J
Ridning Hejsan, Har en kallblodstravare som jag det senaste året haft en dressyrsadel Thorowgood med koppjärn xvid till. Men nu har pållis... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 582
Senast: TheBlackOne
·
Ridning Jag visste inte om jag skulle välja ridtravare eller övrigt som prefix, men i och med att det här inte direkt känns som ett typiskt...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: lasseman
·
L
Ridning Jag är här för lite hjälp och tips. Historien är följande Jag red regelbundet mellan åldern 8 till 18 år. Hade en egen ponny på slutet...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Elina8
·
H
Ridning Läste i nya numret av Ridsportförbundets tidning att skänkelvikning är en lösgörande övning. I vilken grad kan det vara lösgörande då... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 735
Senast: Helan
·
Ridning Hejsan, jag har en arab som är mycket trevlig att rida ute. Men bara man är på väg mot stallet (efter ridtur på ängen eller liknande)...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: Lavinia
·
P
Ridning Vet ej om tråden ligger rätt.... Vad i hvete ska man göra om hästen helt plötsligt börjar TOK skena i galopp? De gjorde hästen jag...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Pumsie
·
A
Ridning Jag måste bara få skriva av mig lite här! Jag rider på ett gäng basjkirer och får ofta höra att basjkirhästar bara är skogshästar och...
Svar
3
· Visningar
1 467
Senast: Whiplashr
·
Ridning Jag har en D ponny som tidigare varit dressyress men nu är pensionerad, häromdagen när jag red henne märkte jag att hon hela tiden drog...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: timme
·
Ridning Idag skulle jag och min syster ut på en lugn liten tur. Min gamla häst har börjat komma igång efter vintervilan men nu stått några...
Svar
3
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka