Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar med era hästar! Så kom igen och lägg in lite bilder:) ridbilder... 24 25 26
Svar
508
· Visningar
65 469
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Hej allihop!! Ska precis i dagarna beställa hem en ny ST Espaniola,men nu till mitt STORAproblem....:smirk: Jag kan inte bestämma... 2
Svar
29
· Visningar
2 934
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning Jag undrar lite, vad gör det för skillnad mellan korta eller långa "piggar" på kapsoner? Ställer frågan här eftersom ridkapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 028
  • Låst
Ridning jag är mycket intresserad AR men vet inte hur man börjar?.. det finns nog ingen här på lilla åland som rider AR.. ni kan väl förklara...
Svar
1
· Visningar
1 031
·
Ridning Vilka av er här rider i damsadel? Vad har ni för erfarenhet av det? Teknik? Gymnastisering av hästen? Kläder? Gärna bilder!:) 2
Svar
34
· Visningar
4 745
Senast: Folshult
·
  • Låst
Ridning Eftersom det blev så tråkig stämning på utmaningen tidigare så startar jag en ny... Hur många galoppsprång får ni in på säg...
Svar
3
· Visningar
1 152
·
Ridning Mitt 17-åriga arabsto, som jag har tränat AR med under sommaren och hösten, har hittills gått på ett tredelat tränsbett som hon har...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Cornelia
·
Ridning Hej allihop.. Jag har länge kollat runt lite här och där på snygga byglar till min Elisabeth sadel.. Kan inte bestämma mig för...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Zahlo
·
Ridning Har en vän till mig som håller på med AR. Enligt vännen (och till denna närstående) så är det inte nödvändigt att träna kondition på... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 089
Ridning Önskar filmer, kort eller långa, som visar "akademiska hästar" i arbete. Bidrar med en för att starta upp allt: Bent gör en... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 425
Senast: Kookaburra
·
J
Ridning Är nu i valet och kvalet, ska jag köpa en Startrekk Espaniola eller ska jag satsa på en Amazonas Elisabeth? På ett sätt känns espaniolan...
Svar
6
· Visningar
2 812
Senast: JessicaS
·
M
Ridning Läste i boken "skola din häst till samling och hållbarhet". där besrkiver författaren något som kallas halva steg. vad innebär det? hon... 7 8 9
Svar
165
· Visningar
11 798
Senast: bigganl
·
Ridning Nu när isen ligger blank på vägar och stigar så testade jag på att arbeta Acce på "långa tyglar" inne på ridvolten. Är total nybörjare...
Svar
10
· Visningar
1 953
Senast: Asa_S
·
Ridning Min häst, G, har från början varit svagare i vänster bakben och jag har aldrig fått riktig rätsida på det problemet.. Flera tränare... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 080
Senast: Totola
·
Svar
6
· Visningar
964
Senast: KungTulle
·
Ridning Som ni nog kommer ihåg fick jag boken Ridning- En Handledning tryckt 1923 skriven av ryttmästare Percy Hamilton av en snäll bukefalist i...
Svar
7
· Visningar
1 210
Senast: KungTulle
·
Ridning Ni som har köpt muserolas, var har ni köpt den? Jag har sökt på googel och bukes länksidor för att hitta någon som säjer, men de enda...
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Gaia
·
L
Ridning e lite nyfiken på akademisk ridning. undrar hur ni kom i kontakt med AR å hur ni gick vidare...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: Spirit
·
S
Ridning Någon som har bilder på snygga träns, främst då spanska eller portugesiska sådana? Som har lust att lägga ut dem här. Denna tråd... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 923
Senast: bigganl
·
Ridning Bildtråd! Julstämning! Historia! Lägg upp din bild här! Special...ska anknyta till historisk ridning i någon form och ge oss alla litet...
Svar
14
· Visningar
2 638
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka