Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning I tisdags tränade jag för första gången AR. Och jag måste säga att hjälp vad fort man får resultat! Eddi har aldrig vart så smidig som...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Vica
·
Ridning Jag har bokat in första AR träningen för mig och min polle samt min kompis och hennes häst. Ska bli så kul !! men är fullständigt...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Ela
·
Ridning Vill ha videoklipp (helst) på hyfsat bra öppnor! :idea: Bilder går också bra, men det förmedlar kanske inte känslan på samma sätt... 20 21 22
Svar
433
· Visningar
26 347
Senast: Koppar
·
T
Ridning Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En...
Svar
16
· Visningar
1 356
Senast: Tez1
·
Ridning Efter mycket funderande, grunnande och självransakning har jag bestämt mej; Jag ska boka en tid med en AR-tränare. Jag ska se om det...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: Migo
·
E
Ridning Några av oss i stallet har råkat i meningsutbyte om hur en sadel typ portugesa ska sitta "på riktigt". Inte hur den ska sitta på hästen...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: mnementh
·
Ridning Eftersom vi behöver en ny träfftråd, kommer det en här. Är det några som vill komma på Smålandsträff hos mig den 15/3 eller 16/3?
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: pannkakssmet
·
E
Ridning Någon som hittat bra litteratur eller filmer (youtube??) angående longeringen enligt den akademiska ridkonsten?
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Angmar
·
Ridning Jag är lite nyfiken. Upplägget på de kurser jag brukar åka på är två ridpass + teori på lördagen, samt ett ridpass och teori på... 2
Svar
33
· Visningar
3 649
Senast: icen
·
M
Ridning Hejsan. Jag skriver från Finland och skulle behöva några råd om vilken sadel skulle kunna passa min sto. Hon har väldigt kort rygg...
Svar
4
· Visningar
1 716
Senast: Linna
·
Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 881
Senast: Totola
·
Ridning är det några här som rider AR på pelhambett?
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Tindra_ronja
·
Ridning Jag bara måste dela med mig av min lycka. Pga av graviditetsbesvär har jag inte ridit alls, sedan alldeles i början av graviditeten. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 085
·
Ridning Någon som gjort det? Skriv gärna om den är ledad eller ej och hur ni gjort den.
Svar
5
· Visningar
2 213
·
Ridning Finns här några som valt att rida in sina unga på kapson, jag har ridit in förr med sidepull men jag inbillar mig att steget från kapson... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 516
·
L
Ridning när man ska börja rida hästen på stång finns det något tips vilken stång man ska börja med? rider nu med ett rakt eggbett men funderar...
Svar
4
· Visningar
1 092
·
M
Ridning Min förra tråd försvann! Vilka ska gå? Jag ska, mkt spännande! missan
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Helan
·
Ridning Eftersom den andra träfftråden har blivit både lång och fokuserad på nord och syd så misstänker jag att få från Mälardalsområdet är inne... 2
Svar
29
· Visningar
2 284
Senast: Trinity_
·
E
  • Låst
Ridning Rider ni era hästar med tränsbett? och isf hur går dom med tränsbett jmf med hur dom går på stång och kapson? 5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 730
Senast: mackan
·
Ridning Hej Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om"...
Svar
3
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka