Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hej, Jag håller på att göra och översätta en websida som handlar om barock dressyr men kommer inte på vad grejerna heter på...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Alkemisten
·
A
Ridning Hej allihopa! är alldeles ny som medlem här på Buke, även om jag har suttit många gånger och läst olika trådar inom...
Svar
6
· Visningar
1 519
Senast: Angmar
·
Ridning vet inte om det finns en sådan här tråd redan i ar-forumet, men jag prvar väl: Skriv ner tips på ridövningar ni brukar göra, vafrör ni...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: knasan
·
T
Ridning Jag har en snart fyraåring som jag känner att jag gärna vill jobba mycket med från market. Jag har lite dålig koll o undrar om alla...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: knasan
·
J
Ridning Funderar köpa en sån sadel till min arab, är rätt så kort i ryggen. Men finns dessa sadlar också i en mindre sitsstorlek än 17 tum...
Svar
7
· Visningar
2 140
Senast: Jennifer80
·
Ridning Vad finns det för olika halvhalter? Vad är syftet med dom och vilka är skillnaderna? Jag vet att vi gick igenom det på senaste... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 874
Senast: axel
·
T
Ridning Jag undrar,förutom att rida skolorna i skritt och trav,galoppen har vi inte kommit till än så pass. Vad förutom skolorna och övergångar...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: lasseman
·
R
Ridning Jag har en häst som inte kan ha bett i munnen, en fd totalt misslyckad travare (trots far som sprungit in 10 millioner;-) hon dräglar...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: elbereth
·
T
Ridning Idag hade jag och några lite diskutioner angående träna till piaff. Så jag tänkte höra hur ni "buke" har gjort/gör eller ska göra... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 462
Senast: _Blippan66_
·
B
Ridning Jag tyckte samlingen förtjänade en egen tråd. Så vi fyller på med tecken på hur man ser/känner att hästen är samlad. Gärna med... 17 18 19
Svar
378
· Visningar
25 594
Senast: flashlight
·
K
Ridning Tänkte köpa en lädertöm för arbete från marken på akademiskt vis. Men vilken längd ska jag ta? Hästarna kommer att ha en mankhöjd på...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Ridning Enligt önskemål startar jag en liten tråd, där man kan bolla idéer och önskemål om lustfyllda diskusisons/ridträffar inom... 21 22 23
Svar
456
· Visningar
29 380
Senast: IngelaH
·
Ridning Vad finns det för böcker att tillgå på svenska eller engelska utöver Katrin Wallbergs bok som tar upp arbete vid hand? Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 833
Senast: Migo
·
F
  • Låst
Ridning Den andra tråden togs bort ser jag. Om vi då undviker att prata om folk alls kanske vi kan diskutera ridning, om det är... 21 22 23
Svar
447
· Visningar
28 535
Senast: fio
·
Ridning har problemet att jag kan inte ha tyngden i stigbyglarna utan att lätta i rumpan, jag kan sitta med mkt tyngd i rumpan och sitta stadigt...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: C_L
·
H
Ridning Eftersom min tråd blev flyttad skriver jag en ny, med nya formuleringar. Jag rider Akademisk Dressyr och vill ha era tankar kring detta...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: flashlight
·
Ridning Har roat mig med att skriva av vad herr DLG säger om ämnet terre à terre. Notera särskilt hans utläggning om folk som bara pratar... 2
Svar
21
· Visningar
2 672
Senast: Jegra
·
R
Ridning Så nu har äntligen sadeln kommit, hann bara kasta på den en första gång efter hovvis skott idag, lite kassa bilder tagna med mobilen i... 2
Svar
20
· Visningar
2 651
Senast: ramada
·
Ridning när brukar man börja använda de bettet? från vilken nivå/utbildningspunkt? är bara nyfiken:smirk:
Svar
5
· Visningar
2 078
Senast: Falkenrally
·
Ridning Jag har bestämt mig för att träna min häst inom den akademiska dressyren. men min häst skada sig i måndas så pass att det fick sys...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Helan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka