Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu har jag sett i en del trådar att de som inte har kommit så långt i sin utbildning "rider inte AR".. utan när de rider AR så är det...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: malinsky
·
Ridning jag är lite nyfiken nu, på nästan alla bilder jag har sett av folk som rider AR så rider de med stångbett- är det det anligaste att man... 2
Svar
33
· Visningar
3 321
Senast: Zahlo
·
Ridning Jag har hittat dessa antika massingstigbyglar. Nagon som har nagon ide var de ursprungligen kommer fran samt ca vilken tidsperiod...
Svar
7
· Visningar
2 533
Senast: KungTulle
·
Ridning Måste fråga, för jag har fått olika bud. Skulle vara väldigt intressant om ni ville berätta. Många skriver "Inom AR...." som om det...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: true_blue
·
M
Ridning Vilken föredrar ni och varför? Vilka är skillnaderna mellan dessa, om det finns några? Och då menar jag inte endast utformningen, utan...
Svar
9
· Visningar
3 707
Senast: vanimelde
·
L
Ridning Hur får man hästen att söka sig framåt och nedåt. Hästen är jättelätt i munnen men jag saknar suget i tygeln. Hon är pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: lilla e
·
  • Låst
Ridning Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR! Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni...
Svar
1
· Visningar
22 381
Senast: IngelaH
·
Ridning Läste för ett tag sen att förvänd öppna på volt ska vara enklare för hästen att utföra.. Tänkte om det finns något liknande man kan... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 355
Senast: tuaphua
·
Ridning Vilka är alla dessa AR-ryttare, som piafferar i tid och otid på hästar som inte är färdiga för uppgiften? När man läser i alla AR-... 2
Svar
32
· Visningar
2 999
Senast: Polly_Mulle
·
D
Ridning Japp, så har jag och Dennis "jobbat" på långa tyglar för första gången:banana: Garanterat såg det definitivt inte ut som det skulle...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Dennis
·
L
Ridning Hejsan, vad använder nu för bett på era hästar...ni som har kommit ganska långt! Har en nordsvensk korsning som vi för tillfället...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: Lollolover
·
J
Ridning hur tränar ni? hej tänkte höra lite om hur ni tränar och hur ni kom igång. Hade ni tränare i början och har ni tränare nu? Jag skulle... 2
Svar
33
· Visningar
2 304
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Hej alla! Kanske lite löjligt att skriva om men, det är verkligen värt att nämnas! Hade ut min hovslagare idag som verkade hästen och...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: Nordisrusset
·
Ridning Det verkar inte var ngn större skillnad i teorin, men en hel del i praktiken. Lånar Fredriks citat:bow: Jag tolkar detta som att man... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 961
Senast: axel
·
Ridning Man kan tycka vad man vill om tävling, men om man tittar på dressyrprogrammen så tycker i alla fall jag att de är genomtänkt upplagda... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 647
Senast: bigganl
·
F
Ridning Skola munnen-tråden har bivit en jämförelse igen mellan utbildningsstegen inom AR resp klassisk dressyr. (Samt detta tal "konst" och det... 12 13 14
Svar
260
· Visningar
17 470
Senast: Lord Owen
·
Ridning Har suttit och läst i några böcker om dressyrridning, av Tibblin och Lussan, och båda är noga med att konstatera att i arbetet med... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
14 128
Senast: axel
·
C
Ridning Hej alla AR människor :) Häromdan så red jag min häst med bara ett grimskaft runt halsen för att jag tyckte det var kul att testa och...
Svar
19
· Visningar
2 409
Senast: Koppar
·
Ridning (Måste få skriva av mig) Jag har ridit för en jätte duktig tjej som är utbildad AR och CR, på bara ett få tal lektioner, med ganska...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Tana
·
Ridning Vad är lämpligast till en ngt okänslig häst? Fast eller ledat nosjärn på ridkapson? Varför? Vad har ni för erfarenhet av semikapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: Borboleta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka