Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har en häst som är lite långsam i reaktionerna, när det gäller att ta hjälperna. Jag upplever henne emellertid inte som "seg", jag...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: noprogress
·
A
Ridning Det var länge sedan jag var här och skrev, så hej på er alla! Här kommer en liten gissningslek! Vad tror ni om den här krabaten? Hur... 2
Svar
38
· Visningar
3 180
Senast: mackan
·
Ridning Nu har det pratats (skrivits snarare..) i en annan tråd om att "skola munnen". Kan någon förklara vad som menas, och vad vill man... 9 10 11
Svar
205
· Visningar
13 520
Senast: flashlight
·
Ridning Att söka perfektion men inte se skogen för alla träden... Där hamnar jag ofta...Rent rationellt vet jag ju att det perfekta inte... 2
Svar
20
· Visningar
2 157
Senast: funkia
·
Ridning Hur får man hästen att trava? 2
Svar
21
· Visningar
2 079
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Vet inte om det är rätt forum.. Men jag är väldigt intresserad av barock, CR, AR. Har börjat rida in min arab och vill gärna sattsa på... 2
Svar
30
· Visningar
5 437
Senast: Spirit
·
  • Låst
Ridning I detta forum diskuterar vi Klassisk Ridkonst. Detta innebär diskussioner om det som brukar benämnas barockridning, akademisk ridkonst...
Svar
1
· Visningar
1 683
·
Ridning Hur gör en AR-ryttare för att driva en häst som saknar framåtbjudning? Frågan ställdes av Solis i en annan tråd, och jag var ute efter...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: Zahlo
·
Ridning -Fattar ni galopp? :) Känn in allt och berätta. Både på unghästar, omskolande hästar och välskolade hästar! Hur tänker ni med...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: Spirit
·
R
Ridning Hej allihop! Behöver lite hjälp, har en 11 årig travare som jag just börjat med att skola enligt den akademiska ridkonstens lära...
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: boella
·
B
Ridning Jag rider enligt akademiska principer till viss del, dvs att när jag kommer ner med min häst på fältet så böjer jag honom till...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: boella
·
  • Låst
Ridning Jag bara slogs av hur lösgjord Bents häst är här. http://www.youtube.com/watch?v=YtDEWcBz1X4&NR=1 Det känns som om det stora problemet... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 893
Ridning hejsan på er! jag har blivit lite nyfiken, efter att ha läst lite trådar här i forumet;om jag sätter tyglar på min remontnosgrimma...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: Anna_
·
S
Ridning Nu behöver jag lite kloka buke huvuden samlade. Mitt gamla sto är skadat sedan juni. I slutet av juli fick jag beskedet att hon ska... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 879
Senast: evis
·
N
Ridning Vilka typer av tygeltag tar man när man rider på en kapson? Jag har läst det som skrivits tidigare och har förstått att man inte ger... 2
Svar
33
· Visningar
4 193
Senast: Totola
·
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd... 2
Svar
23
· Visningar
5 015
J
  • Låst
Ridning någon eller några som rider klassiskt som bor i dalarna?
Svar
1
· Visningar
764
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 698
Senast: Ivylin
·
Ridning Jag undrar vad ni har för erfarenheter och tankar kring att lära en unghäst söka fram och ner mot bettet. En tanke jag får är att är...
Svar
9
· Visningar
1 195
Senast: Spider84
·
H
Ridning Har en unghäst som skall ridas in nästa år. Har funderat lite på vilken ridstil som skulle kunna passa. Vet väldigt lite om vad som... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 065
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka