Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning vilken kapson använder ni? vart köpte ni den? bild? Vilka kapsoner anser ni vara bra och dåliga, och varför?
Svar
12
· Visningar
1 599
Senast: Totola
·
M
Ridning Rider någon här på forumet utan bett i all ridning, alltid? Kapson, sidepull, bettlöst träns... Är det möjligt att nå lika långt i sin... 2
Svar
26
· Visningar
4 064
·
Ridning Kan man träna AR med westernsadel? Är det bra om man säger så?
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej alla. Jag har kollat lite på sadlar för akademisk ridning och till min förvåning sett att flera sadelmodeller inte har...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: true_blue
·
M
Ridning Är ev inne på att prova AR, har hört både för- och nackdelar med detta sätt att rida och undrar vad ni har för erfarenheter. Varför...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: flashlight
·
  • Låst
Ridning Jag har börjat försöka fördjupa mig i dom olika ridstilarna och är nu inne på akademisk ridning. Vad står det för, hur är grundtankarna...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: mnementh
·
J
Ridning Nu vill jag höra vad ni verkligen tycker negativt och positivt, om oss. Jag har provat och provat för att hästen ska slappna av har...
Svar
15
· Visningar
1 340
Senast: Karolina
·
Ridning När man arbetar med hästen för hand med tex kapson (vid longering) vart ska man ha blicken?
Svar
6
· Visningar
862
Senast: attempt
·
Ridning Den akademiska ridkonsten, en välsignelse för min kropp. Efter ett engelskt pass i går insåg jag det, tack vare AR kan jag rida... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 200
Senast: TittiD
·
Ridning vilka här har gjort något av dessa prov? hur lång tid tog det för er att komma så långt så ni kunde avlägga dem? hur gick själva... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 233
Senast: _Smulan_
·
Ridning Hejsan! Var hos min granne härrom dagen och tränade (engelsk)dressyr i deras paddock, dom rider sjävla barock med sina hästar. När jag... 2
Svar
21
· Visningar
3 136
Senast: Austarla
·
Ridning Hej alla. Har ni några goda råd till mig? Jag har köpt en angloarab som varit westerntränad men jag är intresserad av akademisk...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: NiNi
·
M
Ridning Har en stor valack, 3,5 år. Har hittills ridit "tävlingsdressyr", vilket innebär att han är riden sedan i våras. Nu har vill jag prova...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Spider84
·
Ridning Ska väl börja med att säga att jag inte alls är skolad akademiskt utan lånar kors och tvärs det jag tycker verkar fungera med min tanke...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: Asa_S
·
Ridning Jag har precis satt igång min häst igen efter en 4 månaders konvalecens. Just nu skrittar vi på rakt fram bara. Har börjat böja honom...
Svar
11
· Visningar
1 261
·
P
Ridning Skulle vara intressant att veta om/hur ni longerar här på barockforumet. - endast i början av utbildningen, eller longerar ni...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: pellen
·
Ridning Är det någon som har en sådan sadel? Vad har ni för erfarenheter av den i så fall?
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: bigganl
·
Ridning Ska nog va under utrustning men tyckte den passade bäst här. Moderator får flytta om så önskas... I helgen som va blev jag innehavare...
Svar
2
· Visningar
888
S
  • Låst
Ridning Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag... 2
Svar
28
· Visningar
6 909
Senast: Zahlo
·
Ridning (fortsättning från halva steg-tråden) Vad har ni för erfarenheter - hur har er väg mot piaff sett ut? Via skolskritt eller via halva...
Svar
14
· Visningar
1 745
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka