Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning som rubriken lyder... :cool: :D :)
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: lkn02001
·
Ridning Jag tänkte beskriva hur ett av mina pass kan se ut och vill gärna ha lite idéer om hur jag skulle kunna gå till väga för att komma... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 355
  • Låst
Ridning Hejsan! Kan hända att jag bör skriva detta under utrustning men jag tycker den passar bäst här. Mod. får gärna flytta.. Jag söker...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: IngelaH
·
A
Ridning hur håller ni tyglarna när ni rider med stång/kapson?? det verkar finnas en del olika sätt..:confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
895
Senast: 95johsv
·
Svar
44
· Visningar
3 914
Senast: 95johsv
·
Ridning Länge sedan jag hade tillgång till min tränare och motivation och självförtroende börjar tryta... Frågorna hopar sig, någon som har lust...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Jeni
·
S
Ridning Jag kommer ta över ett litet halvblod på tolv, som är riden i klassisk ridning, hård i munnen och dåligt musklad. Jag tror att AR är...
Svar
1
· Visningar
837
·
Ridning Jag vet att det lite då och då har lagts ut filmer här, på diverse gamla mästare. Ni som har länkar till sådant, kan ni inte lägga ut... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 271
S
Ridning Det slumpar sig så att jag bokade en semestervecka i spanien och dagen innan jag åker hem börjar den stora hästferián i jerez!!! vilken...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Equiform
·
Z
Ridning Hej! Jag ær ny hær (ursækta æ och ø, jag befinner mig i danmark før tillfællet) och jag undrar hur ofta ni rider akademiskt/barock før...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Zab
·
E
Ridning Jag har en unghäst på 2.5 som ja snart ska börja rida in. när kan ja börja träna barock med honom??? 2
Svar
37
· Visningar
2 733
Senast: Spider84
·
Ridning För en kort tid sedan hittade jag en länk i detta forum (tror jag det var) med bilder på klassisk ridning. Det var en kvinnlig tränare...
Svar
3
· Visningar
1 044
·
Ridning Skulle vilja ha så mycket knep och råd som möjligt angående arbete på lång töm. Såvitt jag förstått är själva hjälperna inte så svåra... 2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: svea
·
C
Ridning Hej. Vi diskuterar skillnaden mellan Barock och den Klassiska ridningen. Kan vi få hjälp av någon som vet mer än vi.:confused: 2
Svar
28
· Visningar
2 764
Senast: _Blippan66_
·
Ridning Läste hoppkrönikan i senaste Ridsport, där Christel Behrmann förfasade sig att det i vissa områden hade uppstått en trend att ta av... 7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 229
Senast: Zab
·
Ridning Jag ska/har börja träna AR med min nya pärla, som jag köpte i somras. Jag har tidigare tränat AR och har koll på det mesta, men har...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Spider84
·
K
Ridning Hej. Jag har en fråga som jag funderat på länge, nämligen det här med svanskappa. När man tittar tv på t ex spanska ryttare som rider AR...
Svar
15
· Visningar
1 812
Senast: Djurjouren
·
Ridning Alltså, finns det hästar som helt enkelt inte passar mentalt eller fysiskt till att träna AR och som skulle må bättre av t ex... 2
Svar
31
· Visningar
2 520
Senast: Totola
·
Ridning Jag funderar och funderar på det här med ridning. Vi här på buke har en aldrig sinande ström av kritik för varandras ridning. Det går... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 675
Senast: suberdoo
·
E
Ridning Jag har sedan i somras ridit AR på mitt sto och arbetar henne vid handen ganska mycket. Jag rider inte speciellt länge och inte... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 425
Senast: ecila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka