Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag ska köpa min första kapson till min häst, och jag har läst igenom olika trådar här på bukefalos, och även pratat med olika...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: Spider84
·
W
Ridning I februari är det dags, för första AR-kursen.:) Ska bli sååå spännande, hoppas på att lära mig massor. Däremot fanns det inte... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: ramada
·
Ridning Hur skulle ni jobba med en häst som har svårt för Ena galoppen. I ena galoppen kan häste fatta samlad galopp från skritt och galoppera...
Svar
18
· Visningar
3 310
Senast: Ainon
·
  • Låst
Ridning Jag skulle väldigt gärna vilja se era hästar i deras utrustning. ;) Med eller utan ryttare spelar ingen roll.
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Jag har ridit dressyr i ungefär 12-13 år och har börjat fundera på att prova på AR som omväxling. Är det nån som har några tips var...
Svar
1
· Visningar
791
·
W
Ridning Nu behöver jag hjälp! Har börjat träna byten med min pålle. Det går väl hyffsat. Jag menar han byter fram när jag ber honom byta men jag... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 816
·
Ridning ...vad är de största skillnaderna eller upptäckterna ni gjort angående er egen ridning? Själv upptäckte jag att jag tidigare hållit...
Svar
18
· Visningar
1 609
Y
Ridning är det någon skillnad på dessa läror i grunden? Eller är det bara ryttare med olika åsikter som format det olika? Man har väl samma... 9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 182
Senast: Equiform
·
M
Ridning Precis som det låter har jag o pållen lite problem med sluta. Han fattar helt enkelt inte vad jag vill! Antingan går han helt på... 2
Svar
36
· Visningar
2 344
Senast: CillaW
·
Ridning Har ni mentala bilder när ni rider? Liknelser ni tycker funkar bra i sadeln för att öva upp er egen känsel? Jag har fått många genom...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: jaca
·
J
Ridning Hejsan:) är lite nyfiken vad (om det finns namn på dem) hand/ben hjälperna heter i AR. Jag rider klassisk ridning vet bara dom som...
Svar
18
· Visningar
1 273
E
Ridning Slog mig att någon hade nämnt att tränsbett är ett bett för "mästare". Nu blir jag lite konfunderad... för det var ju svårt att ställa... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 758
Senast: Ante
·
H
Ridning Fick för mig att efter ett par års akademisk dressyr åka till en landslagsryttare i vanlig dressyr så jag har ändrat min ridning lite... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 860
Senast: Equiform
·
Ridning Jag har smått börjat träna AR med min häst född 2003 (4 år) och ska även börja träna för tränare 1 gång i månaden. Hon reds in...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Lotus7
·
E
Ridning Funderat en del på det här med att man inte rider skänkelvikning inom AR. Men när jag flyttar min häst från en liten volt till en större...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: ecila
·
Ridning Ser de 2 första sadlarna helt likadana ut? Jag provade en Ultrafelx barock och en Branderupsadel idag. Trodde det var en Ecuyer, men... 2
Svar
24
· Visningar
3 215
Senast: bigganl
·
S
Ridning Haha, vilka blandningar va! Men nu till frågan, ja har just köpt en häst som är mkt akademiskt/western riden och ja skulle gärna vilja...
Svar
1
· Visningar
959
·
S
Ridning Tjoho! Är det någon som ha bilder eller tips var det finns bilder på skolor ovan mark? Skulle vara väldigt kul att se :d Eller högre...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Seita
·
Ridning Har fått min första elev.En kompis kommer att rida min häst för mig som tack för all hjälp jag fått av henne i stallet den sista tiden...
Svar
13
· Visningar
1 592
·
E
Ridning Har uppfattat att det ska vara något speciellt eller svårt att rida hästen på ett blankt kandar. Är det det eller varför säger folk... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 065
Senast: Lusidor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka