Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skulle vilja ha små tips och råd om hur ni skulle gå till väga eller hur ni har gått till väga med era ung hästar när det är dags för... 2
Svar
22
· Visningar
1 815
Senast: Yazilver
·
F
Träning Hej hej! Idag ska jag åka och kolla på en häst. Jag skulle vilja ha lite seriösa tips på hur den ska sättas igång. Hästen har nu...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Yazilver
·
Träning Jag har en fyraårig ponny som fick kritiken marktrång fram, bredspårig bak på kvaliten. Hur ska man arbeta henne för att bättra på...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: carinah
·
Träning hejsan när jag försöker lära min häst att backa så reser hon sej bara rakt upp hur gör jag får att få henne att backa ? 2
Svar
23
· Visningar
6 031
J
Träning Hej! Har haft min varmblods valack i två månader och två veckor och det har inte varit några större problem med honom när jag ridit...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: Immer
·
Z
Träning Hejsan. Lite historia först, kanske blir tydligare att förstå varför det blev som det blev Som vissa vet har jag en 5årig travare som... 2
Svar
21
· Visningar
2 116
Senast: Cilla
·
S
Träning Jag fick min häst för 3 månader sen och han har funkat kanon, att rida ut på och så. Bäst när han är själv, men nu när jag rider ut med...
Svar
19
· Visningar
1 334
Senast: Totola
·
C
Träning måste man ha in spännings tyglar när man longerar? Tänkte longera min f.d. medryttarhäst då han inte kan galoppera på volt.. vet nt om...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Bialitt
·
Träning har ju skrivit ett par inlägg redan ommina hästproblem... nuhar jag lyckats hitta en stallplast betydligt närmare hemmet, men...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: mizz
·
Träning min häst som är 16 år värkar aldrig ha blivit longerad, eller så blev hon det under inridningen, men har glömt så hur gör man för att...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: mizz_perfect
·
P
Träning Hej. Ja har en finnhäst som kom ti oss i början av juli. Före de gick den 2 månar på bete så den var ganska fet när den kom. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: piupau^^
·
Ridning -Fattar ni galopp? :) Känn in allt och berätta. Både på unghästar, omskolande hästar och välskolade hästar! Hur tänker ni med...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Spirit
·
T
Träning Min har börjat få skav av skänklarna!! :cry: Hon har inte haft det innan under den tiden jag har haft henne. Jag försöker jobba med att...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Galant
·
S
Träning Hej! Nu när det bara är några månader kvar till vintermörkeret(hemska tanke) kom jag å tänka på en sak. Jag har aldrig ridit i... 2
Svar
31
· Visningar
4 413
Senast: kem
·
Träning Hur går ni tillväga då er unghäst ska klippas för första gången?
Svar
12
· Visningar
1 462
Senast: Pegija1
·
F
Träning Hur inbjuder en häst till lek i hagen?
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Fredrik_
·
D
Träning Ibland undrar jag vad vad det är man håller på med.. Har nyligen köpt en shettis som är en kanonhäst på en massa sätt men han har...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: Jeeves
·
Träning Ja, som rubriken lyder, hur ofta löshoppar ni era unghästar? Både pållan (2 år) och jag tycker det är superroligt, men samtidigt är...
Svar
2
· Visningar
1 738
F
Träning Jag ska snart köpa mej en ny ponny. Har bara haft kallblod förut men ska nu byta till nått smäckrare. Jag är bara fritidsryttare och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 283
Senast: cristobal
·
J
Träning jag ska rida i morgon för fjärde gången på min medryttar häst, jag ska rida i ridhus men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det/...
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: johanna_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka