Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning I juni i år köpte jag en häst som skulle slaktas p g a alla sina problembeteenden, men nu är hon rätt okej och snäll och tillgiven. Hon... 2
Svar
26
· Visningar
2 367
Senast: Smokey
·
A
Ridning Vad tycker ni, har Akademisk ridkonst fått ett bihang/utbrytare där man satsar mera på den faktiska tekniken och glömmer konsten... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 524
Senast: Ewa-Lena
·
S
  • Låst
Träning Blev nyss medryttare på världens sötaste fjord :D Och nu har jag ridit henne 3ggr och ska snart börja arbeta med henne , men jag har...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: IngelaH
·
S
  • Låst
Träning Jag har ett litet problem, eller nja, inte problem men jag skulle behöva lite råd från er därute! Jag ska om en månad åka till USA för...
Svar
13
· Visningar
1 278
·
E
Träning Min häst är lite ojämn men jag undrar var det sitter... Det är inget allvarligt med hör här vad som händer: Han har svårt att fatta...
Svar
9
· Visningar
958
Senast: EQL
·
Träning Hur länge kan två nya hästar hålla på att bråka med varandra? Lämnade iväg min pålle på foder igår,som sällskap,och den andra hästen...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: tenesie
·
D
Träning Har en fundering kring svettning. Min häst svettas mycket under en normal ridtur. Efter ett dressyr/hopp-pass är hon dyngsvett. Hon har... 2
Svar
24
· Visningar
4 253
Senast: Lantlolla
·
L
Träning Vid köp av unghäst? Jag är sugen på att köpa en 2,5 åring, men skulle behöva lite tips på vad man ska tänka på innan man köper en så... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 500
Senast: MaLinn
·
F
  • Låst
Träning Har ett fd travare som ridhäst. Har bara tränats för travet ej gått något lopp. Men iaf. Ibland får en skumpig trav (travare traven) och...
Svar
2
· Visningar
1 379
·
A
Träning Någon som kan förklara skillnaden mellan kallblod, halvblod, varmblod och fullblod..? :confused:
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Mish
·
Träning När jag longerar min häst så lyssnar han bra på mig i skritt & trav. Förra gången prövade vi på att galoppera & han fattade galopp med...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Lusidor
·
I
Träning Min häst springer alltid i väg när jag ska hämta honom i hagen, hans ägare har pratat med en NH-tränare som säger att man ska göra en...
Svar
12
· Visningar
1 335
Senast: Kickis
·
S
Träning Min häst är väldigt lllåg i rangordning, och det som jag vill fråga är varför han är det. Är det för att han är feg eller svag ec.t. 2
Svar
21
· Visningar
1 901
Senast: plommomgurkan
·
S
Träning Min underbara 4-åring har efter ha skött sig exemplariskt under vår och sommar nu verkligen börjat bli sådär odräglig som vissa...
Svar
9
· Visningar
2 541
Senast: scesar
·
Träning Min 2 åring har börjat bli alak av sig, trodde först att det va bara hovslagaren som hon inte tyckte om men idag va det droppen. Hadde...
Svar
17
· Visningar
1 476
Senast: mackan
·
M
Träning Hej! Jag har då och då problem med att ta in min medryttarhäst från hagen. Problemen uppstår främst under våren, när det blir plötsliga...
Svar
10
· Visningar
847
Senast: Tires
·
H
Träning Hej! Jag är ny här på Bukefalos, så jag hoppas att tråden kom rätt. :D Min fråga är: - Hur får man hästen att jobba i en bra form...
Svar
4
· Visningar
2 301
Senast: remmis
·
K
Träning Hej ! Jag och min syster har varsin häst. Jag har en storhäst och min syster har en c-ponny. Nu är det så att vi skulle behöva kunna... 2
Svar
20
· Visningar
3 071
Senast: Bintang
·
Träning Hej Min son har precis lärt sig gasa-bromsa-styra själv på våran russ (utan att mamma håller ett krampaktigt grepp om ponnyn :crazy:)...
Svar
3
· Visningar
1 098
H
Träning Jag har inte suttit på en häst på säkert 5-6 år, och har till 100% glömt av hur man rider.. Minns inte ens vilken sida man sitter upp på...
Svar
17
· Visningar
1 461
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka