Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Hej:) Jag har en femåring valack, 155 cm hög, sv halvblod. Jag skulle gärna vilja ha några tips om hur jag kan få honom att vänja sig...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: axel
·
H
Träning Vem föredrar vad och varför`? Vid hästköp ridning hantering? intressant att veta:) 2
Svar
39
· Visningar
2 595
Senast: remmis
·
T
Träning Någon som har varit ute och ridit på en ridled? Hur funkade det? Vad hade du/ni för utrustning och packning? Funkar det att rida ensam...
Svar
19
· Visningar
1 506
Senast: Lantlolla
·
H
Träning jag är skötare på en fjording på min ridskola. hon är unghäst. Hon tigger väldigt mkt. jag borstar och kratsar hovarna varje dag , hon...
Svar
8
· Visningar
1 047
Träning Är inte säker på att den här tråden ligger rätt, men... Vad kan det bero på att en häst sparkar med frambenet? Antar att det finns... 2
Svar
34
· Visningar
3 886
Senast: Snyggve
·
M
Träning Något länge tänkt på när jag kollat på till salu annonser på ridhästar är att det väldigt ofta står "Kräver rutinerad ryttare" Vad... 2
Svar
26
· Visningar
3 877
Senast: jerseyko
·
Träning Hej! Nu kom jag alldelles hem nyss från stallet efter en mindre lyckad ridtur, vilket de flesta ridturerna varit numera. Jag rider en...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: dotzie
·
A
Träning Hej. Jag har ett problem. Jag rider alltid i en hoppsadel och jag har börjat reagera på att jag sitter väldigt mkt i stolsits. Jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 028
Senast: Belethien
·
A
Träning Red in i nordis för hundra år sen och kan inte komma ihåg hur jag la upp hans utbildning. Nu har jag och min dotter (J) en shettistjej...
Svar
7
· Visningar
823
M
Träning Jag är intresserad av NH och har deltagit i enstaka kurser om NH. Lite krångligt tycker jag:confused:men oerhört facinerande! Detta...
Svar
5
· Visningar
1 034
L
Träning Min häst är världens snällaste, i vanliga fall. Han är 23 år och mina kusiner på 5 och 7 år brukar kunna borsta honom själva. Men sedan...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Lurris
·
Träning Nu vill jag bara avreagera mig!! Åkte iväg på "semester" hos pojkvännen (som bor en bra bit hemifrån) i tio dagar. Lämnade hästen på... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 150
Senast: gullebarn
·
A
Träning Har stött på lite problem i min 05:as utbildning. Har inte gjort så jättemycket med honom än efterssom han är sent utvecklad, men nu i...
Svar
5
· Visningar
757
Träning Vi har en shettis vid namn Pinglan som verkligen blivit fetare än fetast nu efter hennes andra fölning. Visserligen har hon alltid varit...
Svar
9
· Visningar
2 183
Senast: Piraja
·
Träning när tycker ni man kan börja löshoppa? alltså vid villken ålder.. visa gärna bilder på era hästar:)
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: amanin
·
M
Träning Hej. Det är så att jag har en ny medryttare på min häst. Det är en jättegullig tjej på 22 år som har ridit i ca 4-5 år. Hon kommer... 2
Svar
26
· Visningar
3 482
Senast: Myrslok
·
Träning Har under sommaren ridit en del barbacka och det har verkligen gjort under för min balans, hästens lyhördhet för säteshjälper och hur...
Svar
3
· Visningar
2 260
Senast: Fnett
·
S
Träning Hej allihopa! Jag är en lycklig nybliven ägare till en utmaning = Ett 10-årigt varmblodsto som varken blivit hanterad eller inriden...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: zillax89
·
Ridning Min pålle har haft korta muskler i bakkärran, men är nu ganska omusklad pga att hon har stått sedan hon blev dräktig och fick föl föra...
Svar
9
· Visningar
2 693
Senast: angelaL
·
Träning Hästfolk svänger sig med väldigt många begrepp och jag lyckas inte alls lista ut riktigt vad ni menar :o Pinsamt men sant! För att jag...
Svar
3
· Visningar
2 741
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka