Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning min lilla qarter åring har sedan betess läppet varit väldig svår att få tag i. skulle vara väldigt tacksam för lite råd och tips om hur...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Bonville
·
Träning Hur gör man med ett två dagar gammalt föl som börjar vända rumpan mot och sparka :eek: så fort nånting inte passar henne? Det är ett... 2
Svar
22
· Visningar
4 651
Senast: towe
·
Träning Har fått endel samtal från fodervärden (som även ska köpa hästen) i veckan. Hon har fått en del problem som jag inte har... 2
Svar
27
· Visningar
2 772
Senast: Ämelie
·
E
Träning Ser att det finns en del inlägg om diverse knepigheter ni tycker att er medryttare har för sig. Skulle som motvikt vilja starta en tråd...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: carzz
·
Träning .... vilken häst man ska välja?? Står i valet och kvalet mellan två d-ponnysar med samma pris men vet inte vilken jag egentligen "bör"...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Youmeoh
·
T
Träning Vet ej om det hamnar rätt nu.Men jag funderar på en sak.Min häst är stel som en planka när man rider henne med tredelat men när man... 2
Svar
21
· Visningar
1 877
Senast: TyrolensHaflinger
·
K
Träning Ibland då jag ska hoppa upp utanför stallet så börjar han gå bara jag närmar mig för att hoppa upp, han kan också gå undan åt sidan...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: angelaL
·
Träning nu ni kära bukefalister får ni något att bita i (flytta gärna tråden om den ligger fel) letar även hästar med liknande beteende och... 2
Svar
20
· Visningar
2 230
Senast: MorvanMorr
·
E
Träning :eek: Hej! En b-ponny i stallet där jag rider har blivit biten över hela ryggen i helgen så hon kan inte ha sadel(Om hon inte kan ha...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: boccia
·
Träning Hej! Jag har ett tvåårigt arabsto som alltid har varit lite svår med maten. Hon ser lite tunn ut men är inte mager och ser fin ut i...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: hillevie
·
Träning Jag har ett fullblod 8 år, som är ganska nervöst av sig då det handlar om ljud,rörelser å då nånting rör honom. häromdagen tog det...
Svar
16
· Visningar
1 953
Senast: Falcon86
·
S
Träning hej! jag är alldeles ny här på forumet och jag undrar om ni har lite tips å råd till mig. älskar hästar och red så mkt jag bara kunde...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: sassah
·
L
Träning Är det någon som har lite bra tips för att få till sitsen och tygelfattningen? Jag rider med för lång tygel vilket resulterar i att jag...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: Limpanen
·
Träning Jag är helt stum av förvåning. Denna häst ska alltså arbetas i rundcorall. Varför har de vikter på honom på en Monty Roberts kurs... 2
Svar
31
· Visningar
3 107
Senast: ALindberg
·
Träning Jag måste bara lufta en fundering som jag har grunnat på ett tag. För ett tag sedan var jag medryttare på ett sto som var mycket... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 621
Senast: Vavsla
·
T
Träning Jag har skrivit ett projektarbete om problemhästar och då även tagit med en del om MR och KFH. Nu ska jag ha en muntlig redovisning om...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Sammet
·
Träning Jag har en medryttare på nordis sen ett tag tillbaka, nån dryg månad. Hon har ramlat av två gånger, och Vania har sprungit hela vägen... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 955
Senast: Julle
·
S
Träning Min häst har svårt med hö galopp o jag har svårt o veta vilken galopp han tar. Har ni tips han har inte ont har kollat. Tar lektion en...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Elanor
·
P
Träning Hejallihop.. Ja ska tävla för första gången på min medryttarpålle imorn, men han är fruktansvärt rädd för pälsglanset, alltså när...
Svar
12
· Visningar
959
Senast: Annna_91
·
D
Träning Jag vill ha tips på övningar som stärker hela hästen bakdel :D Beskriv oxo hur man gör med en vettig förklaring så att man fattar :D...
Svar
9
· Visningar
1 052
Senast: Marina95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka