Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tänkte att jag skulle åka ner för första gången på flera år och unna mig lite onödig shopping! Antar att det är fler här inne som ska... 2
Svar
28
· Visningar
2 995
Senast: Lumos_Nox
·
Utrustning Jag tror att många är förvirrade av världen med lädervård. Vad använder ni för lädervård till skor, träns sadel etc. ? Det känns som... 2
Svar
20
· Visningar
5 330
Senast: pajaztar
·
Utrustning Finns det ens? Eller är det måttsytt som gäller? Dessutom måste skaftet vara max 40 cm högt och själva skon i stl 38... Vilka gör...
Svar
11
· Visningar
922
Senast: Houdinie
·
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 107
Senast: fio
·
Utrustning Hur har ni gjort med era Dyonträns innan första användning? På skötselrådet stod det att det skulle oljas in i Glycerinolja innan, men...
Svar
3
· Visningar
1 743
Senast: Nevermind
·
Utrustning Någon som drar med VW Tiguan , bensin? Ska byta ut min älskade Honda CR-V pga dessa nya tråkiga regler som gör att man inte får köra in...
Svar
15
· Visningar
5 247
Senast: caballus
·
Utrustning En till sadelfråga, eller ett par. Inte aktuellt med bomlös sadel men bara vetgirig då jag verkligen kan och vet noll om bomlösa...
Svar
6
· Visningar
2 828
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: aramis
·
Utrustning Någon här på Bukefalos som har flyttbart stall? Tänker på stall som står på lastväxlarram, containerstall eller på annat sätt som är...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: Pudlan
·
Utrustning Är det något ni brukar göra? Alltså typ fleece- eller ulltäcke som ligger över sadeln och som man sedan lägger bak över sina egna ben... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 062
Senast: mily
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Liten
·
Utrustning Vad skulle ni satsa på i sadelväg ? Allround- sadeln börjar ha sett sina bästa dagar och borde bytas ut. Frågan är bara till vad : en ny...
Svar
5
· Visningar
693
·
Utrustning Jag skulle behöva ett svettäcke till hästen. Det ska skydda mot drag över ryggen (inte tillföra mer värme eftersom han lätt överhettas)...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Lindsen
·
Utrustning Värmlandsvagnen vi har nu håller på att kasta in handduken och det börjar bli dags att se sig om efter något nytt. Ni kanske kan hjälpa... 2
Svar
32
· Visningar
2 826
Senast: Angel
·
Utrustning Lite nyfiken, är det någon som kan utläsa någonting ur följande nummer? 407130 - skrivet på en rad med väldigt "fina"/smala och "löst... 2
Svar
28
· Visningar
4 930
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av dessa boots från Veredus? (safety bell) Jag har bekymret att många boots blir alldeles för långa...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: aleksis
·
Utrustning Någon som testat en jacka eller väst från 8kflexvarm? Det verkar ju helt strålande. Jag som är en fryslort och lider igenom vintrarna...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: alice
·
Utrustning Kikar lite på Equilines men sett det finns flera, vilken har ni och med lite rymligare för öron? Hört vissa är mindre, andra mer...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Ackio
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som... 2
Svar
27
· Visningar
4 128
·
Utrustning Jag har en D-ponny med nätta ben som behöver nya skydd. Hon är kvick i benen och än så länge inte så stark, håller inte alltid rätt på...
Svar
12
· Visningar
1 603
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd