Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Svar
1
· Visningar
3 077
Senast: åke
·
Utrustning Förra helgen råkade jag ha sönder mina tyglar och jag behöver nu hjälp med att hitta 'de perfekta'. Jag letar efter * svart * stl Full...
Svar
2
· Visningar
661
Utrustning Det måste väl vara fler än jag som börjat skriva shoppinglistor till SIHS, eller? Vad ska ni titta efter och vad hoppas ni finns... 2
Svar
36
· Visningar
3 592
Senast: spinxx
·
Utrustning Hej! Dottern har ett D-Ponny sto med täckesstorlek 125 cm som jag letar skrittäcke till. Hennes ländtäcke är i ponnystorlek men passar...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: zingoo
·
Utrustning Har en äldre loksele som jag behöver fräscha upp och som jag vill ska hålla länge. Vad är era bästa tips på produkter som vårdar och...
Svar
1
· Visningar
385
Utrustning Jag har ett par tyglar som är släta på utsidan men har stoppar inuti, om någon fattar? Just detta par är från Hööks, men de verkar inte...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Balahé
·
Utrustning Jag har ett 6årigt sto som är så svår att hitta sadel till. Hade en prestige APPALOOSA golden star som låg skit rent ut sagt. Söker nu...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: caballus
·
Utrustning Jag måste av olika anledningar byta min dragkrok från avtagbar till fast. Vad ska jag tänka på? Jag vet att verkstan säkert har koll...
Svar
9
· Visningar
797
Utrustning Jag funderar lite över vad som motsvarar passiers bomvidden, har en 28,5 pegasus som ligger som en smäck på hästen och är väldigt nära...
Svar
15
· Visningar
2 955
Senast: sommarminne
·
Utrustning Jag köpte en ELT-dressyrgjord som min häst verkligen älskar. Skulle vilja använda den även till min hoppsadel vid uteritter. Är det nån...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: susanne
·
Utrustning Jag vill ha tips på ljuddämpande huvor. Det behöver inte vara någon värstingmodell som stänger ute ALLT ljud, bara någon som dämpar det...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: FiaM
·
I
Utrustning Jag letar efter mönster som passar till att sy schabrak hemma. Men hittar inte!! Vill ha i lite olika storlekar då jag tänkte ge bort i...
Svar
7
· Visningar
11 595
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag är i behov av ett nytt sadelskydd. Vad har ni för några, samt eventuella för- och nackdelar med dessa? Jag har ett gammalt slitet...
Svar
13
· Visningar
1 796
Senast: Wilfa
·
Utrustning Finns bara i en storlek. Någon som vet/kan kolla hur långa/höga dessa är (framskydd). Letar nya benskydd till min häst med ganska korta...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: peperoni2
·
Utrustning Jag håller snart på att slita mitt hår! Var sjutton hittar man 10 m tömkörningstömmar någonstans? I äkta läder, ca. 1.5 cm breda? Mina... 2
Svar
36
· Visningar
4 139
Utrustning Hej! behöver tips på sadelgjord för en häst som börjar kännas missnöjd. Sadeln ligger bra men jag måste dra sadelgjorden ganska hårt för...
Svar
5
· Visningar
659
Utrustning Vissa har fortfarande rea efter Black Friday! Osäker om man får fråga, men är det nån som vet nån sida med bra priser på utrustning för...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har tänkt köpa ett bettlöst träns och har för mig att många rekommenderar sidepull. Vad tycker ni man ska ha för bettlöst? För och...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: Zevzan
·
Utrustning Letar efter ett milt, trevligt bett för en häst som kan bli stark men samtidigt är väldigt känslig i munnen. Rider idag på ett sånt här...
Svar
13
· Visningar
2 728
Utrustning Hästar behöver prylar, hästfolket behöver också prylar.. ibland behövs inga prylar, men vi handlar ändå! Har ni gjort några riktigt bra... 2
Svar
32
· Visningar
3 223
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka