Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag måste nu bestämma mig för vilket strö jag ska köpa in och andvända.. Förut så har jag stått i ett stall där torv och halm ingick...
2
Svar
29
· Visningar
6 784
Senast: Wilfa
·
Utrustning Snart kommer våren ( iaf här i Skåne) och jag tänkte införskaffa mig en vårjacka. Är ingen fan av västar och rider mest i fleecetröjor...
Svar
0
· Visningar
548
Utrustning Min häst fyller år om nästan exakt en månad (nåväl...den födelsedagen man inte har får man hitta på :angel:) och jag har precis upptäckt...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag söker ett släp med kombiramp och fronturlastning, gärna "diagonalparkering" också. Har inte BE så de stora tunga faller bort, vad...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Angel
·
Utrustning Vi är i farten att köpa vårat första hästsläp (begagnat) och vill gärna ha tips! Måsten: -Mellanvägg och bommar ska gå enkelt att lyfta...
2
Svar
28
· Visningar
4 126
Senast: kryddelydd
·
Utrustning vilken typ är den bästa för en häst som slår ihop hovarna i trav? jag är rädd att hon ska trampa av sej en sko eller göra sej illa på...
Svar
9
· Visningar
4 638
Senast: Emmahpemma
·
Utrustning Hur går man rent praktiskt tillväga ifall man funderar på att låta bygga ridhus? I vilken ände börjar man för att få veta om det är ett...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: remmis
·
Utrustning Min petrie zip spray var slut så jag använde en annan dragkedjespray. Big mistake.... Den innehåller tydligen olja och har lämnat mörka...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Buck
·
Utrustning Någon som har ombyggt släp till shetland? Funderar på om man ska köpa ett Ifor Williams enhästars när vi ska köpa nytt till våren, och...
Svar
1
· Visningar
1 568
Senast: Buck
·
Utrustning Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Nu när vi går i sadelköpstankar och provar och testar, så skulle vi också prova den nya Versailles new, som är lite uppfixad och finns...
Svar
1
· Visningar
561
Senast: Harbor
·
Utrustning Vi är säkert inte de enda som konstaterat att häaten rör sig bäst när man rider barbacka. Hästen rör sig inte lika bra oavsett vilka...
2
Svar
23
· Visningar
3 105
Senast: Lobelia
·
Utrustning Har en Thule Royal -11 som jag köpte ny. Ej rullat mkt pga ryttarskada. Aktsamma hästar, så i kanonskick. Invägd på 1500kg och när jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 411
Senast: Wilfa
·
Utrustning Finns det någon pälsglans som reder ut utan att det blir halt? Behöver ha till manen, men vill inte riskera hala tyglar :nailbiting:
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: skiesabove
·
Utrustning I denna tråd kan man tipsa om smarta saker man kan köpa till hästen/sig själv eller saker man kan ha i stallet.
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Haflinger
·
Utrustning Det är dags att skaffa sig en ny jacka till stall och ridning. Jag vill ha en längre modell, som går ner över rumpan. Eftersom den ska...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 375
Senast: Saigon
·
Utrustning Eller kroko/reptil/whatever det nu kallas, croco lack gav mest googleträffar så rubriken blev sådan :) Jag vill se bildeeeeer! På allt...
Svar
0
· Visningar
535
Utrustning Hej! Får hem en ny häst om två veckor och sitter nu och funderar över sadlar... Jag har fått erbjudande om att köpa en Santa Cruz Celine...
Svar
11
· Visningar
2 752
Senast: Lavinia
·
Utrustning har i min ägo en longerings/tömkörningsgjord från horze. Till den har jag tömkörningstömmar från samma företag. Grejen är att knäppena...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: vinkelina
·
Utrustning Jag har en Star Trekk Island till min häst, bredaste koppjärnet i och nu börjar hästen bli för bred. Jag gillar sadeln och funderar...
Svar
4
· Visningar
682
Senast: Yllet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp