Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Jag har två sadlar som är väldigt slitna och torra och skulle behöva tips på att få dem lite bättre skick. Båda har börjat bli...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: Buck
·
Utrustning min häst har lyckats ha sönder svanssnörena på sina täcken, minst två i veckan går sönder. Det har hållit på i några veckor bara men jag...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Hej ska ev beställa en duett hopp eller allroundsadel till min ponny och undrar om någon har provat någon utav deras hopp eller...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Neia
·
Utrustning Och vad behåller ni/slänger ni när ni städar/rensar? Försöker organisera sadelkammaren och hittar gamla prylar som jag inte använt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 413
Senast: Elzaa
·
Utrustning tagit tag i saken och bokat tid för uppkörning. Men hur har ni säkrat lasten? Vet att jag läst om dehär innan man kan inte hitta på det...
Svar
14
· Visningar
3 551
Senast: spinxx
·
Utrustning Jag tycker jag får ont i handlederna när jag tömkörning. Tror det beror på att man får ha så mycket töm i händerna. Ibland har jag...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Kratus
·
Utrustning Jag började rida i höstas (det bästa jag gjort och predikar det för alla) och eftersom jag är gammal nog att inte vara tvungen att ha...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: AliiceeZ
·
Utrustning Blir bara lite nyfiken på vad folk där ute har för märken till sig och sina hästar ;) Jag som TS får väl äran att börja Jag Hjälm...
2
Svar
36
· Visningar
3 564
Senast: Piraja
·
Utrustning De marknadsförs som rena mirakelträns, men är de verkligen så mycket bättre för hästen än ett vanligt träns av bra kvalitet? Behövs...
Svar
15
· Visningar
4 178
Senast: mily
·
Utrustning Hej, jag undrar om någon har tips på vita ridbyxor (helskodda eller knäskodda med silikon) som inte är genomskinliga? Alla jag har...
Svar
7
· Visningar
2 001
Utrustning Jag behöver era råd. Jag behöver köpa ny hjälm och vill ha en reglerbar med tvättbart foder. Har en Tuff Rider nu och den är skön, men...
Svar
13
· Visningar
1 202
Utrustning Hej! Är det nån som har mått på ett par mantova ridbyxor från börjes. De ska kosta 499 med röda stjärn detaljer. Behöver mått
Svar
3
· Visningar
496
Utrustning ...hur gör ni med er utrustning? Jag ska eventuellt bli medryttare för en häst men vill gärna gå kvar på ridskolan. Det vore...
Svar
12
· Visningar
4 475
Senast: mily
·
Utrustning Vad har ni för tävlingskavajer? Tipsa gärna om prisvärda kavajer som är sköna.
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: kvandi
·
Utrustning Hej! Skulle vilja ha lite hjälp med denna "nya" loksele. jag tycker den är för tight runt halsen. Har ett hål kvar på den övre...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: TheBeast
·
Utrustning Fick idag en sån på prov. Någon som har åsikter om denna hoppsadel? Är det dumt att köpa en så dyr sadel som inte går att ändra bredd...
Svar
5
· Visningar
3 615
Senast: Harbor
·
Utrustning Vi har en ny häst sedan 4 månader tillbaka och han har ingen egen sadel än. Han hade en egen Bates i början när vi provade honom som...
Svar
12
· Visningar
6 162
Senast: Harbor
·
Utrustning Vilken sorts stigläder är bäst att ha till sadel med kalvskinn för att minimera slitaget? Bör man ha stigläder i kalvskinn eller går...
Svar
14
· Visningar
3 339
Senast: Thrillie
·
Utrustning Jag har en dotter på 7 år som nyss börjat rida. Hon fryser så fruktansvärt om fötterna i sina vanliga ridstövlar och känner att jag...
Svar
6
· Visningar
1 422
Utrustning Nu är snön borta och ersatt av lera och regn. Samtidigt sjunger min bil på sista versen så jag försöker förbereda mig på att det blir...
Svar
9
· Visningar
2 265
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp