Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård lite torra hovar fodertran är det bra ? vart finner man detta medel:confused:
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: canoira
·
Hästvård Har ett problem som vet. ska få bita i på måndag men jag vill veta om någon annan haft liknande. Min 4.5-åring busar som tusan i...
Svar
11
· Visningar
4 780
Senast: knasigare
·
Hästvård Insåg idag att min 19-åring har börjat få fler vita hår i pälsen sen senaste tiden och nu har hon även några vita hår i svansen. Tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 682
Foder & Strö *Symptom på insulinresistens? *Tecken på svältinställd kropp? (Ffa pga för litet energiintag, ej proteinbrist) *Kan hästar få...
Svar
7
· Visningar
3 163
Hästvård Min systers blivande ponny veterinärbesiktigades idag, hon har haft honom på foder i 1,5 år. Förra veckan fick han ett ganska djupt...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: _Runaway_
·
D
Hästvård Hej letar överallt på internet om riktig information om linimetn, vad de igentligen gör med musklerna, vad som händer. så tänkte om ni...
Svar
15
· Visningar
1 716
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Var och hämtade ny vetehalm igår som är superfin :)! Den jag hade hemma började kännas ofräsch (lite dammig), och jag är ju supernoga...
Svar
3
· Visningar
964
E
Hästvård kanske bara jag som är konstig o tänker på sånna här saker men, några i mitt stall lägger alltid höet UNDER krubban o lix längst in till... 2
Svar
25
· Visningar
2 490
Senast: Olympus
·
L
Hästvård Jag har sökt här på buke men orkade inte leta längre...... Så nu frågar jag Kan en häst ha kotledsinflamation utan att visa hälta...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: grimman
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av behandling med stamceller vid senskada, skada på ledkapslen?(kota) och hur går det till att göra det?
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: Messy
·
E
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av hästar vars leder knäpper när de rör sig?Vad beror det på? Påverkar det hästen?Kan det... 2
Svar
20
· Visningar
11 104
Senast: pastejja
·
L
Foder & Strö Sedan 2 dagar tillbaka har jag sett min varmblodstravare stå och slicka på några stenar i hagen. Han har aldrig gjort det innan under de...
Svar
5
· Visningar
2 668
Senast: lindgreen
·
Hästvård Jag har ett fjordingsto som fyller 28 år i maj. Hon är en pigg och fräch dam som trivs med sin tillvaro som sällskaps och promenadhäst i...
Svar
17
· Visningar
3 814
Senast: Vinja
·
Hästvård Min lilla dam är inte sig själv just nu. Hon är extremt loj och man får sitta och driva henne bort från stallet. När det bär hemmåt...
Svar
4
· Visningar
1 345
Hästvård Min och en kompis häst har för igår prick tre veckor sedan, fått sin första spruta mot stelkramp och hästinfluensan. Veterinären är... 2
Svar
21
· Visningar
2 098
Senast: TantEster
·
Hästvård var in till klinik med min kille idag som börjat bocka en del. (står hos fodervärd)... kollat honom på rakt spår och vid böjprov...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: catya
·
C
Hästvård Min ponny har sommarexem och kliar av man och svans. (Längst ner på manen och längst upp på svansen) Detta året tänkte jag ge honom...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Opartisk
·
Hästvård En kompis till mig har häst i samma stall som mig, dom köpte hästen i somras, och han hade då grå-grumligt öga.. inte gråstarr...
Svar
2
· Visningar
1 240
S
Hästvård Skämt åsido med rubriken.. men har någon varit med om något liknande?! Igår då jag var ute och gick med ponnyn klirrade det till och det... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
18 987
Senast: coari
·
T
Hästvård Det här med hästar som hostar är ju ganska vanligt. Men vad beror det på? Jag har en D-ponny vallack som blir 8-år. Har haft honom...
Svar
4
· Visningar
3 992
Senast: Titely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025