Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Jag är inte så bra på att tolka dessa värden men jag har förstått att detta är bra värden på vårt hö. Vad säger ni? Är det bra/normalt...
Svar
4
· Visningar
793
Foder & Strö Hade tänkt börja köpa hösilage till hästarna. Vad bör jag tänka på? Vad är viktigt att veta? Vad ska jag fråga bonden? Vilka värden...
Svar
5
· Visningar
906
Hästvård Jag har en väninna som har ett 12-årigt sto (svenskt halvblod av medelstorlek). Denna häst har nu haft kolik ett antal gånger och ägaren... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 806
Senast: Soffan74
·
Hästvård Lång, kort ryckt eller stubb?? just nu har min häst manen 2 och en halv hands bredd lång. har besluts ångest om jag ska stubba rycka...
Svar
11
· Visningar
1 015
Hästvård Min ponny fick den 1januari i år någon konstig hälta. Hon har varit utlånad till en kompis som sällskap sedan 26e oktober -08 och kom...
Svar
18
· Visningar
1 397
Senast: Myzan87
·
Ä
Foder & Strö Hon får i stort sett fri tillgång på hösilage i vinter, analys är på väg. Men antagligen kommer hon behöva extra kraftfoder för att... 2
Svar
32
· Visningar
3 107
Senast: saffran
·
Foder & Strö Någon som provat müslit CoolMix av Spillers? Är det bättre eller sämre än tex Kraffts och Hippos? Det jag märkte med en gång är att...
Svar
18
· Visningar
4 857
Senast: skogersson
·
Hästvård Mitt sto, dräktigt på ca 180 dagar, rullade fast i boxen ikväll. Hon kan inte ha legat mer än 10-15 min innan vi fick runt henne. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: Sophia_
·
M
Hästvård Har en treårig varmblodstravare som tydligen har urinvägsinfektion. Vill gärna veta eventuella osaker till det? 2
Svar
24
· Visningar
5 507
Hästvård För det första undrar jag vilket märke på saxen ni använder och om det är bra.. Funderar på att köpa en ny klippmaskin (Vi har just nu...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: Kolbeinn
·
G
Foder & Strö Ni som ger era hästar olja, vilken typ ger ni? varför? Är kallpressad olja det bästa? Rapsolja/majsolja?
Svar
19
· Visningar
1 937
Senast: murran
·
Hästvård Har under några veckor nu varit tvungen att fodra med vad visat sig en extremt proteinrik andra skörd, vilket har fått till följd att... 2
Svar
29
· Visningar
10 184
Senast: inbetween
·
Foder & Strö Min häst verkar bli smått lös i magen av betfor. Tänkte ta bort det ur hennes foderstat men med betforen får hon b-vitamin och mineraler...
Svar
15
· Visningar
1 587
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Kan hästen ha brist på någon enstaka aminosyra även om proteinbehovet är täckt av fodret? De flesta kan väl sättas ihop av kroppen, men...
Svar
8
· Visningar
1 754
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej! Vårt foder har tagit slut så vi har fått köpa. Analysen lyder: Torrsubstans: 40% Energi: 3.5 MJ/kg foder Smältbart protein: 46...
Svar
19
· Visningar
1 131
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Hej! Följande har hänt, min mamma ringde mig iförrgår kväll och sa att min foderhäst var halt på ena fram. Hon var ovillig att sätta...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Chesss
·
A
Hästvård Hur viktigt är det att ha kalk i botten av en permanentbädd? Jag gjorde iordning en bädd igår med torv i botten och halm över. Men det...
Svar
11
· Visningar
2 850
Senast: inbetween
·
I
Hästvård Jag upptäckte i torsdags att min häst hade en svullnad i vänster framben. Den ser ut som en stor galla men den är liksom väldigt hård...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Isabel-
·
P
Hästvård http://www.atl.nu/Article.jsp?article=51148&a=Veterin%C3%A4r%20varnad%20efter%20felaktig%20avlivning Vad fasen gick fel här??? Detta... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 973
·
Hästvård Visst kan man väl koka salt och vatten och sen ha som sårtvätt? Hur mycket ska man ha av varje då? Och hur länge håller det?
Svar
19
· Visningar
14 172
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka