Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Har nu kommi tunderfull med, Tror jag, varför hästen inte äter och har tappat matlusten. HOn dricker frukansvärt dåligt. JAg var i...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: Chesss
·
Svar
56
· Visningar
5 796
Hästvård Jag upptäckte i torsdags att min häst är alldeles mjällig i karleden på ena bak. Han har ganska mycket hovskägg och har tidigare under...
Svar
3
· Visningar
1 114
Senast: Isabel-
·
R
Hästvård Min häst skadade sig idag nä rhan hoppade ut ur hagen. Gissningsvis har det gått till såhär, att den som hade stalltjänsten missade att... 2
Svar
21
· Visningar
3 422
Senast: Centaur
·
Hästvård igår när jag skulle släppa min häst med en ny unghäst så blev det bråk, min häst blev sparkad med broddar, fick två ytliga sår på...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: icapicas
·
D
Hästvård Hej! Idag var mitt sto svullen och typ hård på ena spenen. Det var typ som små bullar framför och bakom och själva "bröstvårtan" var oxå...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: diggiloo
·
T
Hästvård Jag är orolig över min ena häst. Han fick i lördags en böld under huvudet mot den vänstra ganaschen. Den har storleken av en halv...
Svar
13
· Visningar
4 741
Senast: Tufsen
·
Foder & Strö Hälften av mina 10 hästar har regnskållor. Ingen har täcke, alla har stallplats. Har bara fullblod som får mycket protein via...
Svar
16
· Visningar
2 405
Senast: TantEster
·
Hästvård Har varit här och surrat tidigare ang. min hästs hovledsartros. Som sagt, hon är halt igen.:cry: Min första impuls var att blåsa ner...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: ujent96
·
S
Hästvård Förra veckan när jag kom ner till stallet va ponnyn halt och hade ett sår på bakbenet typ över senan där bak inte djupt utan bara att...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Skuggis
·
Foder & Strö Har problem att hitta en bra foderstat till min häst. Han föll ur under hösten och tappade allt hull och muskler. Detta pga dåliga... 2
Svar
24
· Visningar
2 369
Senast: Tuvisen
·
B
Hästvård Varför snubblar min fjording? När jag är ute och rider faller hon ner på "knä" Kan hända när som helst. I skritt "går det an" men är... 2
Svar
25
· Visningar
5 967
Senast: Fannih
·
J
Hästvård Hjälp! Min lilla shettisdam blir inte bra i magen, vad jag än gör... Hon är så lös, så lös. Svansen är helt nedkletad varenda morgon...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: Potbellie
·
Hästvård för hm ca 5 v var jag på kliniken med min häst då han förmodligen vrickat sig i den knöggliga frusna hagen. han var lite svullen och...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: _jeanette
·
Hästvård Ja.. Nu är det dags.. Vinterskorna skall slås på, broddarna ska i, snösulorna ska fipplas på och man gör allt för att motverka... 2
Svar
28
· Visningar
2 829
F
Hästvård Nu har unghästen fått konstiga vita luddiga prickar i vänster öra. 3-4 mm i diameter ev. ömma? Någon som har ngn teori om vad det kan vara?
Svar
16
· Visningar
5 622
Senast: minikaninen
·
S
Hästvård Nyfiken som jag e och vill lära mig mer... En häst i stallet där jag är inackorderad har börjat att ställa bakbenen under sig samt...
Svar
5
· Visningar
2 237
Senast: Solve85
·
Foder & Strö Har en hingst född -07 på lösdrift, de är 3 hingstar som går tillsammans och de andra är riktigt runda och goa men inte min. (De andra...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Vet att det finns men har aldrig sett det här i Sverige. Finns det och isf vad heter det? Någon som ger det? Häller nu av vattnet på...
Svar
15
· Visningar
2 921
Senast: Bumble-Bee
·
X
Hästvård Med tanke på hetsen kring täcken har jag börjat fundera på om hästarna verkligen fryser så mycket som vi människor tror. Nästan alla... 2
Svar
29
· Visningar
6 877
Senast: Qvistis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka