Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu har vi fått ett bekräftat mjältbrandsfall här i Halland trots att det enligt jordbruksverket inte fanns i Sverige. Kan det... 2
Svar
31
· Visningar
3 012
Senast: skjona
·
E
Foder & Strö Hoppas jag kan få lite hjälp av alla kloka :) I stallet där jag hyr in min häst har vi nyss bytt från torrhö till hö inplastat i...
Svar
19
· Visningar
1 781
Senast: Etimanyd
·
Hästvård Vill gärna ha lite råd vad jag ska ge tex vitaminer eller något annat för att få bort mjällen. Hon får mineraler, men hon kom ju...
Svar
9
· Visningar
4 521
Foder & Strö Jag förstår verkligen inte det här med Ca/P kvot. Mina hästar får "rätt" kvot, har räknat på hippocampus. Men jag förstår inte vad...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: SeagirlM
·
Hästvård har en valack som har kotledsinflammation i höger bak, haft det sen september månad.. Tänkte testa back on track`s paddar för att se om...
Svar
9
· Visningar
1 757
Senast: clubman
·
Foder & Strö Naturligtvis vet jag vad betfor är, men jag har börjat fundera på vad det egentligen gör för hästen?? Förr gav ju "alla" det och idag är...
Svar
18
· Visningar
2 166
Senast: Ellyne
·
B
Hästvård Hej, Våran häst bet under gårdagen av sig 20 centimeter av sin tunga. Han mår efter omständigheterna bra, men kan varken äta eller... 2 3
Svar
59
· Visningar
10 951
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vilket tycker ni är det enklaste sättet att kyla benen på tävlingsplatsen/hemreasan? Hur gör ni? Fördelar/nackdelar? Funderar på ngn... 2 3
Svar
54
· Visningar
6 045
Senast: Lady Horse
·
Hästvård Min lilla B-ponny som haft lite problem med hosta för 2 år sedan har nu helt plötsligt börjat hosta igen, men bara på morgonen...Låter...
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: MalinJ
·
A
Hästvård Hej! Har lite frågor ang. några saker som jag hoppas ni kan besvara. Försäkringar Var har ni hästen försäkrad? Vilken...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har haft problem med mitt sto då hon förlorat mycket vikt det senaste samt har ödem under buk och haka. tagit MÄNGDER av blodprover samt...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Vet inte om tråden borde varit på utrustning egentligen? Moderator får gärna flytta den isf :bow: Min undran är alltså hur jag på... 2
Svar
31
· Visningar
5 344
Senast: skuggi
·
E
Hästvård Har en 05:a som hittills har gått oskodd bak, men nu behöver hon bak eftersom hon rids mer och sliter bakhovarna. Både hovslagaren och... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 842
Senast: charmant
·
Foder & Strö Hej! Ni som ger loppfrö till era hästar, hur mycket får dom ungefär? 2
Svar
25
· Visningar
3 001
Senast: Gargoyl
·
B
Hästvård vad kan jag göra för att inte någon fler häst ska smittas det är än så länge bara en häst. såg det igår hon kan tidigast ha fått det i...
Svar
14
· Visningar
1 882
Senast: bootzie
·
S
Foder & Strö Jag ska troligtvis börja ge min häst ensilage resten av vintern då jag inte fått tag i hö. Min kompis har sagt nått om att hästar kan...
Svar
15
· Visningar
1 978
Hästvård Behöver lite åsikter och erfarenheter! Var och besiktigade nya hästen idag. Veterinären sa redan då han kände igenom benen att han... 2
Svar
23
· Visningar
2 579
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö Har mitt halvblodsto på lösdrift.Hin äter hö och nu har det visat sig att hon blivit dammallergiker och jag skall byta till Hösilage. Då... 2
Svar
21
· Visningar
2 690
Senast: Aliil
·
Hästvård Har en b-ponny som får stora sönderkliade bladdor på båda sidor halsen.Dvs hårlösa fläckar påminner om fukteksem hos hund.Har inga sår...
Svar
4
· Visningar
2 014
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Jag köpte ett annat märke av lucernpellets (Wiromin)än vad jag brukar och har bl.a en fråga ang. smb. protein. Det står 10.5% per kg...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka