Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Har en fjording som börjat gnissla tänder då han väntar på mat och ibland också annars:crazy: det låter verkligt obehagligt... 2
Svar
39
· Visningar
2 750
Hästvård Som jag förstår det är det självklart att alla hästägare vaccinerar sina hästar mot A2 inom ridsporten. Inom travet har man under lång... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 292
Senast: dolphinsmile
·
Ä
Hästvård Funkar dessa när det gäller hösilage också? Jag vet inte hur jag ska reducera min nordsvensks hö intag i vinter, då det måste vara fri... 2
Svar
21
· Visningar
3 318
Senast: blissare
·
Foder & Strö Varför är så många hästägare korkade när man vill hjälpa dem med foderrådgivning? Jag blir förvånad över att många hästägare inte ens... 2
Svar
21
· Visningar
1 807
Senast: miiiiiiia
·
S
Hästvård Svägerksan har ett vbl här som står på lösdrift och igår kväll när hon skulle ta in och borsta och dona lite hittade hon massa små sår...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: sandrabjelkelov
·
S
Foder & Strö Hej! Vad tror ni om vår foderstat till ett varmblodssto sju år gammalt? Hon blir riden en gång om dagen ca. 45-50 minuter, det kan dock...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: pinky
·
Hästvård Undrar om någon har någon aning om vad det kan vara. Min häst har fått små kliande sår med skorpa över på olika ställen:confused... 2
Svar
36
· Visningar
4 311
Senast: murran
·
Hästvård Såg idag när jag tränsade mitt 2åriga halvblod att en av framtänderna var lös. Skulle känna på den men upptäckte då att nehej, den...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: AlinaT
·
Hästvård Inte nog med att min shettisfölis dog i kolik för 12 dagar sedan så har min gamla shettisdam Greace fått fång idag. Lägger snart av med...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Armani__
·
Foder & Strö Hej! Min häst har så kallad höhosta, han har känsliga luftrör så på vintern hostar han en hel del, när han står inne om natten. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 388
Senast: Zondell
·
Hästvård Hej, behöver lite goda råd.... För snart 2 mån köpte vi ny poppo. En större val som jag skulle ha som tränings och tävlingshäst i hopp o... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 507
Hästvård Fick svaret från Vidilab idag och det var 0 i spolmask och 60 i lilla/stora blodmasken. Bör jag avmaska eller är detta nomalt?
Svar
2
· Visningar
732
Senast: caradan
·
Hästvård Jag har nu röntgat min ena fånghäst och vet tyckte att vi skulle ge honom en rejäl chans !:bump: Hon skrev ut Finadyne, då inte Metacam... 2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Wilfa
·
Foder & Strö Vad har ni för kommentarer om rands and wilson är det någon som fodrar med det? Får väl inte lägga ut en länk till deras hemsida va?
Svar
5
· Visningar
2 756
Senast: valentine
·
Foder & Strö Hej undrar vilka kraftfoder fabrikat / sorter det finns på granngården! Gärna pris också!!!!
Svar
3
· Visningar
1 045
Hästvård Har ett hbl som vet har vart ute o kikat på men även vart på klinik. Han har haft en galla vänster bak som har varierat mellan hård o...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: miamiSwing
·
Hästvård När jag köpte min häst för 3 månader sedan var hon mycket sne bakifrån på korset. Min tränare sa att hon trodde att det kunde jämna... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 910
S
Hästvård Min häst fick 2 stycken sår fram på "smalbenet" på ena frambenet i höstas. Det har varit jättesvårläkt och har varit infekterat vid ett...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Lite nyfiken på hur ni gör.. Hur ofta mockar ni ur era boxar helt så att inget finns kvar? Hur ofta skurar ni vattenhinkarna? Hur... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 547
P
Hästvård Hur vanligt är det att en häst med dubbelsidig knäledsinflammation (bak) inte visar någon reaktion överhuvudtaget vid böjprov? Ingen...
Svar
15
· Visningar
2 003
Senast: Piraya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?