Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jo nu är det så att min sköthäst har slickat upp sin saltsten och ägaren ska väl förmodligen köpa en ny snart förmodar jag, men till...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Ellinore
·
M
Hästvård Skulle vilja höra hur ni avgör om era hästar är varma eller kalla? Man kan ju se om hästen svettas av värme eller darrar av kyla men det... 2
Svar
29
· Visningar
2 903
Senast: Merry Legs
·
T
Hästvård Hej! Sen i lördags har min häst varit lite snorig, och hostat 1 gång vid ridning. Frustar lite känns som han vill fräsa ur snoret. Han...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: TheDot
·
L
Hästvård Min häst har typ svampiga kronränder, någon som vet vad detta kan vara ? Och isåfall, hur behandlar man det ? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
1 991
Senast: lisajacobson
·
W
Hästvård Min brorsdotter har precis köpt häst. Den gick igenom vet bes ua. Väl hemma med hästen märker vi att den är osymetrisk. Har någon varit... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 093
Senast: werah
·
Hästvård Min mammas pålle har nu i tre mornar i rad varit svettig på bogen och bringan, när hon ska ta ut hästarna på morgonen. Funderar på...
Svar
12
· Visningar
6 303
Senast: Immer
·
Foder & Strö Fick häromveckan höra att SLU har ändrat och höjt rekommendationerna för mineralvärden för unghästar. Det var inga små ökningar, jag har...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Det pratas ju mycket om tillskottens vara eller icke vara i hästvärlden. Det är mineraler, vitaminer, bra-för-magen-preparat... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 333
·
P
Foder & Strö Tja! Jag undrar vad ni betalar för ert hö per kg? Själv höll jag på att få en chock sist jag var och hämtade ett lass. Jag... 2
Svar
29
· Visningar
2 329
·
Foder & Strö Jag har en undran då jag inte är så duktig på detta med foderstater och så. Min 1 åriga islandshingst får nu i vinter obegränsat med...
Svar
2
· Visningar
752
Hästvård Börjar bli orolig…. Min häst blev skodd den 10 okt. Skulle få hovslagaren hit igen den 11 dec. Brukar vara rätt lagom med 8 veckor...
Svar
14
· Visningar
1 271
Senast: Zqathan
·
Hästvård Kl 8 i morse tog jag beslutet Kl 11 var han död Jag blev inlagd på Sjukhus i Söndags och när jag kom tillbaka hade Fången brutit ut...
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: Everton
·
M
Hästvård Vad göra åt ömfotad avelsmärr med fullblodshovar, är det bara att slå på skor eller vad skulle ni göra? Min dam har vad man brukar kalla...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Eastwick
·
E
Foder & Strö Hej, jag undrar ifall man kan göra en egen höanalys? Dvs, köpa egna kemikalier och ta reda på hur mycket vitaminer och mineraler höet...
Svar
17
· Visningar
1 749
Senast: Eliii
·
Hästvård I somras behandlades min häst för inflammation i höger framknä och hovled. Var ohalt efter första behandlingen så allt borde vara frid...
Svar
1
· Visningar
678
Foder & Strö Min lillkille kan inte äta havre, har nu prövat med havrefritt pellets och det har fungerat jättebra. Nu undrar jag hur det skulle vara...
Svar
9
· Visningar
3 981
Hästvård vi har börjat använda bädd hemma hos min pålle i stallet där han står. har inte använt bädd förut så ja undrar lite hur det brukar...
Svar
13
· Visningar
2 395
Senast: Canoó
·
Foder & Strö Hej. Jo, jag undrar om det är någon skillnad mellan hösilage och ensilage. Jag vet att esilage blir dåligt efter 3-4 dagar när man...
Svar
5
· Visningar
5 409
Senast: joh_anna
·
S
Hästvård Anta att din häst skulle vara varm i hoven och en bit upp på senan en dag i h.f, står den dagen och rids sedan som vanligt i en vecka...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: JForsberg
·
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge mina hösilage. Nyfiken på vad det kan kosta bara. Vad betalar ni för en stor rundbal hösilage?. Och vad... 2
Svar
21
· Visningar
10 739
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka