Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en häst som inte tål betfor. Läst här flera som gjort så att de sköljer ur allt sockervatten ur betforn. Har testat detta i snart en...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: mahlmt
·
M
Hästvård Hejsan! Min pålle är täckesklippt just nu. Jag funderar dock på att klippa så att han bara får kvar en "filt" på ryggen som...
Svar
4
· Visningar
2 043
Senast: mackan
·
Svar
14
· Visningar
2 380
Senast: eka
·
I
Hästvård Igår läste jag på anslagstavlan i stallet om en ny sorts hästskor som tydligen ska vara jättebra, i artikeln kallades de för 'framtidens...
Svar
11
· Visningar
4 616
Senast: vdb
·
Hästvård Jag undrar om någon kan förklara en sak för mig. La in en ny saltsten förra veckan. Nu har hästen slickat i sig hälften!! Den har...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: TinyWiny
·
E
Hästvård Min häst började sätta vinterpäls för några månader sedan, och nu är hon alldeles rutig i pälsen. Hon har en del gamla ärr som jag inte...
Svar
2
· Visningar
1 896
Senast: ebba85
·
Hästvård Någon som vet mer? Det knäpper i lederna (bakbenen) i när man rider eller när han skruttar runt i hagen.. Extra högt knäpper det i...
Svar
8
· Visningar
2 732
Senast: Petunia
·
Foder & Strö Nej jag behöver inte hjälp med att räkna men ha andra frågor. Hur gör ni andra som har häst på lösdrift när ni räknar ut foderstaten...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: Zondell
·
Foder & Strö Hej alla :-) Min häst har from idag börjat att få Salsa havrefri musli. Hon får även kli och loppfrön. Loppfrön kan man ju ge...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: caradan
·
L
Hästvård Jag har jätte svårt att mocka hos min häst då hans skit delar sig.. Kluttarna ser runda och fina ut tills man tar i dom, då blir det som...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Laila87
·
S
  • Låst
Hästvård Mellan kl 20.30-21.30 den 10/12-08 när jag skulle ta in hästarna hittade jag min häst liggandes i hagen, han andades inte. Jag blev... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 096
Senast: Ela
·
L
Hästvård Jag har haft min foderhäst sedan den 8:e November. Nu hade jag ut vet förra veckan för chippmärkning och besiktning. På besiktningen...
Svar
6
· Visningar
1 211
L
Foder & Strö Min häst, ett arabiskt fullblod på 14 år, lägger lätt på sig. Han får 8 kg hösilage, 1/2 kg lucernpellets och 1/2 kg betfor per dag. Han...
Svar
17
· Visningar
1 558
Senast: lundborg
·
Hästvård Vad använder man för behandling till svallkött nuförtiden? Tidigare var det ju Nelex, men det får ju inte användas längr eom jag fattat... 2 3
Svar
40
· Visningar
21 987
Senast: biffen
·
Foder & Strö hur mycket torr pellets vågar man ge? damen äter lungt och sansat och hon får hippo breed och dangröns lucern, jag har nu gett 5...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Shaklima
·
N
Hästvård Hej alla kloka hästvetare. Har en diskution om fölavmaskning. Hur länge ska man avmaska ett föl/unghäst var fjärde månad? Hoppas ni är...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Madick
·
Hästvård Folk i stallet tycker att jag är tokig som släpper ut min häst i hagen när han är skodd utan snowgrips. "Det blir ju styltor". Jo, så är...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: axel
·
T
Foder & Strö Ja vad tycker ni, är det verkligen bäst att få tag på höet med högst värden? En tjej med en fjording hittade ett riktigt bra hö, med...
Svar
13
· Visningar
1 726
Senast: Tora
·
Hästvård Behöver lite tips & råd. Har en snart 21 årig kallblodstravare, börjar få problem hur jag ska lösa hans värme. Han fryser helt...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Spirit
·
Hästvård Hur funkar det och vart skickar man det? Funderar på att kolla upp hästens mage ordentligt nu eftersom den aldrig blir bra...
Svar
4
· Visningar
767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka