Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Kan hästar få astma??
Svar
4
· Visningar
923
Senast: Vileri
·
Foder & Strö överleva på 7,5 kg hösilage (71% TS) och 0,5 kg lucernpellets? Jag går redan lite över energibehovet om jag gör så här, men lägre kan... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 060
Foder & Strö Hej! Nån som orkar kika på sin påse hippo alfa vilka råvaror det innehåller i procent? Är speciellt intresserad av innehållet av havre...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: _86a_
·
T
Foder & Strö Hej! Hörde häromdan om en som inte kunde ge sin häst för mycket protein p g a att benen svullnade. Har försökt att dammsuga buke... 2
Svar
20
· Visningar
17 096
Senast: Mynta2
·
Hästvård ja som rubriken låter. hästen fick en tag i benet, intr stor, fick dock dra ut den, kanske satt 4-5 mm i benet, alltså inte särskilt...
Svar
1
· Visningar
1 747
Senast: lundsbo
·
Hästvård Det händer ju ibland att veterinären ordinerar att kraftfodret skall tas bort tillfälligt ur hästens foderstat. Men hur tolkar ni det...
Svar
13
· Visningar
1 566
Senast: juni_cool
·
Hästvård Kan mitt sto ha öroninflamation? Blir lite osäker eftersom jag har bläddrat igenom alla böcker jag har och det står inte ens nåt i de...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: TinyWiny
·
O
Hästvård OK, har flyttat till NZ och hovslagarna här (har bara stött på fyra så jag grundar mitt generella omdöme på dessa) är väl så där. De... 2
Svar
29
· Visningar
5 110
Senast: Oceanien
·
Hästvård Ja, nu är hästen lös i magen igen. Hon verkar inte tåla vinter... Har hösilage i år igen, och har fodrat med det i några veckor nu utan...
Svar
16
· Visningar
2 558
Senast: Draksus
·
M
Hästvård Någon som har hört talas om pastellaopphahnina? Eller ännu bättre, kanske har haft att göra med en häst som har det? Eller kanske har en...
Svar
9
· Visningar
1 155
M
Hästvård Var kan man få tag på klorhexidin? det är något schampo för häst. Har varit på varenda hästaffär i närheten och hälften av...
Svar
10
· Visningar
3 333
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej alla! Finns det någon här på Bukefalos som har låtit behandla sin häst m h a Kranio-sakral terapi? Isf, berätta allt! Hur blev... 2
Svar
38
· Visningar
8 316
Senast: shoj
·
T
Hästvård min häst har blivit väldigt lös i magen, det är som koblajor. har precis ökat på hösilaget med ca 3 kg om dagen. kan det bero på det...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Draksus
·
E
Foder & Strö Jag har funderat på att byta ut lite av min ponnys hö mot halm. Han är en sån som går upp i vikt av luft i princip, och äter mycket...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: arabia
·
Foder & Strö Ni som ger soja, hur mycket ger ni era hästar? Hur mycket soja kan man ge per fodring/dag? Vilken sort ger ni, skiljer det mycket mellan...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Fraulein
·
Foder & Strö Krt fråga, om jag har köpt Lantmännens sojamjöl, pelletskross "Lantbruk" Är det för typ.. grisar och inte hästar??
Svar
4
· Visningar
797
Senast: blizz
·
Hästvård Någon som kan ha en ide om hur min lilla fått mjäll/fjäll? Det är inte stöv då hon ryktas regelbundet utan tydliga vita flagor. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 717
M
Foder & Strö Skulle vilja se bilder på hästar som enbart äter havre, hö och ev. mineraler. Visst kan de oxå va fina, blanka och välmusklade? Det...
Svar
11
· Visningar
1 846
Senast: blizz
·
Hästvård Hej! Var iväg och tittade på en häst för ett par dagar sedan. Fick reda på att man tidigare i år upptäckt att han har...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: CRJ73
·
Foder & Strö Kliat mig i huvudet i många dagar nu hur jag ska få ihop foderstaterna. Behöver fodra med proteinkoncetrat... :crazy: Vilket...
Svar
19
· Visningar
1 571
Senast: JAMarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka