Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min häst är ganska känslig när det blåser=/ Hon ställer sej o stampar på platsen och vill sticka. Vad är det bästa att göra vid ett...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: aprillan
·
Hästvård Det finns en risk att det blir ett långt inlägg, ska försöka fatta mig så kort det går. Det gäller min häst, ett halvblod på 19 år...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: MHelena
·
Foder & Strö Hästen har aldrig ätit det förut och ska börja ge det nu.Antar att jag ska vänja in henne på det? Även om hon bara ska ha 200g/dag.Är...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö Jag har ett varmblod på 25 år som inte rids. Är det nån som kan tipsa på bra kraftfoder? Han äter bara hö och det är bra kvalitet på...
Svar
4
· Visningar
858
Hästvård Hur lång tid tar det för det hästen äter att transporteras genom magen innan det kommer ut ?? Alltså om vi säger att hästen äter...
Svar
15
· Visningar
2 632
Hästvård I onsdags förra veckan upptäckte jag att mitt varmblodssto hade lyckats (hur?) dra ner lindan som hon hade över natten, så att den var... 2
Svar
20
· Visningar
2 379
Senast: lynxlady
·
Hästvård Min häst har lite halvtaskigt läkekött som gör att ruvan på ett sår sitter kvar rätt länge och när den väl lossnar så lämnar den efter...
Svar
13
· Visningar
3 292
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Det går ju tyvärr inte att undvika att det kommer in möss och ormar i ensilaget, det mesta hittar man säkert inte. Men om ni hittar... 2
Svar
23
· Visningar
7 100
Senast: Snerpan
·
Hästvård Gick över till ensilage helt förra veckan och trots överlappning så blev alla lite lösa i magen, inte så jättekonstigt utan jag gav dem... 2
Svar
31
· Visningar
2 209
Hästvård Har bara klippt stubb på egen hand förr, så jag är helt grön på det där med att rycka manen kort. Hur gör man för att få det snyggt och...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: cili
·
S
Hästvård Vad bör dom stå på för något? Torv/halm eller spån?
Svar
11
· Visningar
1 063
Senast: Luleå
·
A
Hästvård Ni som följt mina trådar om min häst med magproblem, magpulver, dålig aptit och magsår, här kommer en uppföljning. Behöver få skriva av... 2
Svar
20
· Visningar
4 961
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har ett sto f:93 som jag märkt börjat förändra sig. Hon har aldrig varit överdrivet social mot människor men nyfiken precis som...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: rutger21
·
Foder & Strö Idag hämtade jag första balen silage. Jag öppnade glatt balen och började riva i den...å så slog det mig....Hur mkt bör/kan jag ge såhär...
Svar
11
· Visningar
1 136
L
Hästvård Min häst, ett 14 årigt arabiskt fullblod, snubblade när jag red häromdagen och haltar nu på höger framben. Benet är varmt från skenbenet...
Svar
14
· Visningar
4 395
P
Foder & Strö Vet inte om tråden hamnar rätt nu, men eftersom problemet är foderbaserat för det mesta så förmodar jag att den ska ligga här. Det... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 273
Senast: Boj
·
M
  • Låst
Hästvård Nu har hästen gått barfota i snart 4 veckor, av dessa har 3 funkat relativt bra (lite ömfotad) men sita veckan har hon blivit regält...
Svar
16
· Visningar
5 950
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag ska köpa en ponny men är inte så bra på foder..:crazy: Där ponnyn står nu äter den hösilage (3 ggr om dagen) + kraft. I nya...
Svar
2
· Visningar
668
E
Hästvård En av våra hästar, en 23 årig fjordning är väldigt stel i bakkärran.. Han har inte blivit riden så mkt det senaste åren. Ett tag var...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: _Emma_
·
E
Hästvård har en bekant med en ponny som så fort den fått sin vinterpäls, väldigt tjock å tät så får den ohyra i hela pälsen å som kliar som bara...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka