Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan hälta på höger framben visa sig genom att ge problem med vänster galopp?
Svar
1
· Visningar
654
Hästvård min häst ha gått barfota ett bra tack och ömmat ordentligt på grus. hon fick skor idag men ömmar lika mycket än. brukar ju bli en stor...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: vdb
·
Hästvård Om en ponny har pålagringar på ryggen, skulle det gå att jag tar henne som promenadhäst och har hon ont då även om hon aldrig behöver ha...
Svar
10
· Visningar
1 236
Senast: TantEster
·
C
Hästvård Har en shettis och ett fullblod som går tillsammans. Fullblodet måste ha mycket hö för att inte bli tunn medan shettisen inte ska ha mer...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: TwiggyM
·
Hästvård Var vänder man sig för att göra en anonym anmälan om vanvård av häst? Kan man ringa länsstyrelsen och be att bli vidarekopplad?
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Riley
·
Hästvård Kan metacam skapa magont? Eller möjligtvis pencillin? Någon som vet? Mvh Maria
Svar
19
· Visningar
3 272
Senast: TantEster
·
T
Foder & Strö Hejsan! :) Jag undrar vad ni tycker om utfododring. Vad är bäst, att ge hästen mat en timma innan ridningen så att den är pigg när man...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Korven
·
S
Hästvård Hej, detta är första vintern som min ponny ska gå på lösdrift. Min fråga gäller klippning... Tidigare vintrar har vi inte klippt...
Svar
14
· Visningar
3 070
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Hej. Jag ska klippa min smått frusna halvblodsvalack, halvklippning, det jag undrar är ska jag klippa frambenen eller ska jag låta... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 989
Hästvård Jag skulle vilja höra vad ni har för erfarenheter av ledbandsskador. Vad man kan göra, hur bra hästen kan bli osv. Fick diagnos på min...
Svar
11
· Visningar
6 220
Senast: Bialitt
·
D
Hästvård Har ett varmblod som fritidshäst, nu har hon en päls som heter duga. Hur klipper jag henne bäst? Ska inte ha henne som nån tävlingshäst.
Svar
3
· Visningar
751
Senast: navicularis
·
Hästvård har opererat mitt föl 2 ggr och båda ggr har de häftat ihop såret med klammrar som är helt omöjliga att få bort vid stygntagning, vilket...
Svar
6
· Visningar
3 397
Senast: HelenaHandberg
·
N
Hästvård Ni som har haft hästar (vallacker) med urinsten eller liknande sjukdomar/symptom, hur upptäckte ni det, vilka symptom, behandling mm...
Svar
10
· Visningar
14 223
Senast: Jois
·
L
Hästvård Har fått hem en häst på tre år, ägaren sa att pållen har varit snäll att verka, men för ett tag sedan så hade hovslagaren varit ensam...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: loppo
·
H
Hästvård Hej Hoppas jag inte postar tråden i fel forum. Har precis köpt ett tidigt tvåårigt sto. Hon går ute i hagen hela tiden och kommer...
Svar
8
· Visningar
2 427
Svar
20
· Visningar
3 956
Senast: axel
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till snart, har en häst hemma som har sådan extrem klåda på ena bakbenet, hon biter sig själv så det rinner...
Svar
15
· Visningar
5 426
Senast: prunella
·
H
Hästvård Hittade inget tråd med samma innehåll. Alltså att: Ger du din häst massage? Vad för någon, gör du det själv, eller en...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: hendelpendel
·
Hästvård nu har en ridskola nära mitt stall fått kvarka:eek::eek::eek::eek: är ju helt livrädd för att min häst/mitt stall ska få. det ligger...
Svar
8
· Visningar
1 467
G
Foder & Strö Kan det verkligen vara rimligt? Enskilda foderstater får inte diskuteras här, så jag försöker hålla det lite allmänt. Jag fick hem... 2
Svar
24
· Visningar
2 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka