Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö nån som vill hjälpa mig att fundera?? :D har alltså en magsårshäst som är väldigt tunn och som vandrar mycket i hagen. allmänt...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en fundering gällande mitt 3 åriga sto, hon ser nämligen ut som en lurvig nallebjörn. Just nu håller vi endast på med lättare...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: smulan87
·
Foder & Strö Min häst är lite rinnig när han fiser. Har ni något förslag om varför han är det? Han får hösilage, Ströh (tror jag det heter)...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: a1agnlju
·
B
Hästvård Ska försöka formulera den här frågan rätt... Vi har sedan en vecka tillbaka behandlat/sprutat vår häst för dubbelsidig...
Svar
10
· Visningar
1 584
Senast: Emeliiu
·
H
Hästvård Om en unghäst 3½ år har gallor i ena kotan och inte den andra, kan det fortfarande vara foderrelaterat? (just ökat kraftfodret pga mer...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Emeliiu
·
T
Hästvård nu är det så här kortfattat sagt. min häst tappar en sko i princip varje månad, skos normalt var 8e vecka ,men tappar nästan alltid...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: a1agnlju
·
H
Foder & Strö Lång historia kort ... Min lillkille hade kolik idag :( vet fick komma ut och vi fick bukt på de hela. Hans mamma är en kolikhäst, har...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: asahes
·
B
Hästvård Har mina två hästar på lösdrift,har alltid funkar bra min älsta häst har ja haft i snart 10 år och han har aldrig varit sjuk.. Har nu...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Shenzi
·
Foder & Strö När jag räknade foderstater i höstas, så visad det sig att hippocampus inte alls stämde överens med de senaste rönen vad gäller behov o...
Svar
4
· Visningar
982
Hästvård Ja då är de igång igen dessa satans älglusflugor. Tänkte bara kolla om någon kommit på något sätt att slippa dem? Något man kan koka...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: bigganl
·
Hästvård Den här tråden kanske ligger fel egentligen, men jag vill ha svar från islandshäst folk, därför lägger jag den här. Det är så att... 2
Svar
31
· Visningar
2 327
Hästvård va och tittade på en 3åring idag som jag verkligen verkligen tyckte om!!! MEN....;) Han har dels ett typ överben på nosryggen snett...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: älgen
·
S
Hästvård Har kollat på en häst, helt underbar. Jätte trevlig och fin att rida. Är jämn i stegen, men hade en halvgrad hälta på ena benet. vet...
Svar
10
· Visningar
3 947
Senast: Bison
·
B
Hästvård Hej. jag har hört att det kan vara farligt att ha snöplattor på hästar ? jag hade tänkt ha det på vindern, så det inte blir några... 2
Svar
24
· Visningar
2 064
Senast: vdb
·
B
Hästvård Nån som vet va de är för biverkningar på fenylbuttazon, vet att dom blir väldigt törstiga ! Kan dom bli svullna över ögonen när dom...
Svar
6
· Visningar
2 725
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har i år fått hö från två olika partier. Det ena med en kvot på 4,9 och det andra på 7,7 (tror att jag räknat rätt...). Funderar nu...
Svar
14
· Visningar
1 070
Senast: Ylva86
·
L
Hästvård Kom nyss hem från jobbet o skulle ge hästarna kvällsmat.Kommer in i garaget o ser hästbajs på golvet... Går vidare in i sadelkammaren o...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Livvi
·
M
Hästvård Har tittat på min häst och märker att han är (aningen) ytterst lite högre i bakpartiet, och undrar hur det kommer sig? Han har stått...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Midnightwalker
·
M
Hästvård Jaha.. ikväll vid sju kommer min vet och ger den första av fem sprutor.. fem dar i sträck!! :( Vet inte hur det ska gå med tanke på hur... 2
Svar
36
· Visningar
2 924
Senast: MySunrise
·
F
Hästvård Jag har lite frågor när det gäller en 21 årig varmblodsdam. Hon har hovbroskförbening och börjar se lite "vriden" ut i benen när hon...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur