Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad händer med microbalans när det förvaras i kallstall och locket är stängt? Samt vad händer om locket är öppet? Kan det ge helt...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Ellyne
·
H
Foder & Strö nu ger jag er bara dessa tre: Torrsubstans 86% smb 65g/kg energi 7,3 mj/kg
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Är det så mkt bättre än "vanligt" silage? Är det värt att köpa det och betala extra för det? Är det alltid samma värden i varje bal...
Svar
16
· Visningar
2 701
Senast: rubytoo
·
Hästvård Att söka på nätet efter hovar med fel form mm är lätt. Men kan inte någon snäll människa lägga ut ett par bilder på hovar som har rätt form!
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Min häst på 7 år va i början av veckan trött, hängig och åt inte varken hösilage eller vanligt hö.. När jag red i torsdag snubblade han...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: smiling_girl
·
Hästvård ..hur gör man? Täckar man till förbannelse för att man vet att hästen lätt fryser och tror att de ligger mycket i det. Eller ger man den...
Svar
12
· Visningar
1 034
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Jag har ingen egen tidigare erfarenhet av lösdrift, och jag vill gärna höra hur ni som har det ser på saken. Vad tycker ni är bra resp...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: Yrja
·
P
Foder & Strö Vi har flyttat till nytt stall med helt andra rutiner jämfört med ga stallet. Här fodras hästarna med hö i hagen på morgonen och även på...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: a1agnlju
·
Q
Hästvård Hej:) Hur gör ni om en häst inte vill bli fångad när man ska ta in den/ byta hage/ rida/ få mat???:devil: Låter ni den vara... 2
Svar
21
· Visningar
1 704
Senast: angel_winner
·
A
Hästvård Hejsan :) Igår märkte vi att min häst har fått ett sår "mellan skinkorna" eller hur man ska säga. Vi tror att såret har uppkommit när...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur länge kan man max ge en häst djävulsklo och hur stor mängd? Har hört 10-15 kg/dag men vet inte hur lång tid man kan använda den dosen.
Svar
17
· Visningar
9 838
P
Foder & Strö Jag har problem med min minishetlands vallack...får bara i honom max 1,5 kg hö och det innebär ungefär halva mängden av det protein han... 2
Svar
24
· Visningar
2 098
Senast: svea
·
B
Hästvård vad ska man tänka på? några tips? min hovis tror min pålle har det :(
Svar
2
· Visningar
734
H
Foder & Strö hej jag undrar hur mycket vanlig lucern hackad strå och lucern hackad strå med olja kostar om någon vet? vilken är dyrast el samma...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: house
·
Hästvård Hejsan! Är ny på detta forum så jag hoppas att jag lagt tråden på rätt ställe.. Såhär började det hela.. I somras kom jag ut i... 2 3
Svar
57
· Visningar
10 940
Senast: Susse
·
Hästvård nu har mitt klantiga fullblod gjort det igen. skrapat upp ett litet sår på bakbenet som blev lymfangit på mindre en ett dygn. men men...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: axel
·
C
Foder & Strö Jag har hittat en PRE som jag ska importera från Spanien. Men hur känsliga är PRE-hästar för foderbyte. Ni som själva har importerat...
Svar
10
· Visningar
2 515
Hästvård Jag har lite funderingar kring flyttstall. * Gäller samma boxmått i dessa stall som i ett vanligt stall så att säga? Vilka är minimi...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Jennie83
·
Hästvård Ja vart ska jag börja. Finns inte en häst jag haft som inte fått en skada. Och det flesta skadorna har jagi nte varit delatig i...
Svar
8
· Visningar
1 369
K
Hästvård Jag har ju nyligen bytt hovis som skott 3 ggr tror jag de är, och hovarna ser inte alls bra ut. Bakhovarna tycker jag är konstigt långa... 2
Svar
26
· Visningar
2 502
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur