Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hovis var här idag. Min häst började blöda under bakhoven. Kan detta leda till hälta? Är det någon fara att rida henne inom två tre...
Svar
18
· Visningar
6 667
Senast: getrichdietryin
·
Hästvård jahaps, nu har hästen varit halt en vecka *suck* hoppades att hon bara skulle ha trampat snett, eller trampat på en vass sten (mycket...
Svar
12
· Visningar
1 448
Senast: vinkelina
·
D
Hästvård Jag har en 03a hemma som jag haft ute på annons och skulle sälja då jag bara ska ha en häst kvar. Hittat intresserade köpare och vi åkte...
Svar
8
· Visningar
3 995
Senast: neferra
·
Hästvård börjar funderar på att köpa hoppande bönor istället för häst. dom kan man mosa om dom blir sjuka å köpa en ny... tog för ett år sedan...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Någon som läst artikeln i ridsport om att fodra med havre och olja till heta hästar? Den utgick från ett försök där man kommit fram... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Senast: jenniip
·
Hästvård Nu har vi fått bekräftat att ridskolan på vår ort har kvarka. Prover togs i slutet på förra veckan, v. 37. Provsvaret kom igår...
Svar
1
· Visningar
1 114
Senast: lundsbo
·
C
Hästvård Jag söker ett långtidsverkande solskyddsmedel vet att det finns men minns ej nåt namn vet nån ? Alltså ett medel kräm eller dylikt...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: CarinaMargret
·
D
Hästvård Är de farligt om en häst får i sig något av en sådan där "do not eat" sak som ligger i te x probimin burkarna? alltså blir dom väldigt...
Svar
6
· Visningar
915
Hästvård Min hovslagare sömstack mitt sto i torsdags... är nu halt! och frågan är hur ja går vidare? Vila, promenader? missade så klart...
Svar
11
· Visningar
1 866
T
Foder & Strö Hur stor omställning är det för en hästmage att gå från hösilage till torrhö. Behövs det en lång övergångsperiod eller är det...
Svar
7
· Visningar
1 215
R
Foder & Strö Räcker det med bra hösilage, korn, betfor, lucern och mineraler för en stor häst? Eller måste man köpa basfoder också, typ Hippo, krafft...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: Mynta2
·
Hästvård Inte riktigt mugg, men inte långt därifrån.. Smörjer och smörjer (4ess salva), spolar och försöker med allt för att hålla det rent, men...
Svar
7
· Visningar
1 378
Q
Hästvård Hej! Behöver hjälp! Befinner mig nu i en by i Grekland. En bonde i denna byn har ett föl som har skadat sig. Då det är en helt annan... 2
Svar
36
· Visningar
6 734
Senast: Calvaro
·
Foder & Strö Jag har ju en överviktig haflinger som går ute dygnet runt på "bete" fortfarande. Jag försöker begränsa gräset så mycket det går, utan...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: a1agnlju
·
A
Foder & Strö Har kört på 0.7 kg betfor (torr-vikt) 0,7kg kornkross och 0.5 kg Krafft groov 90 + 10 kilo hö. Men han är inte så överförtjust i...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: anni0301
·
Hästvård Hur lång tid har ni fått höra att det tar innan spermierna dör vid en kastrering?
Svar
8
· Visningar
889
Senast: millus
·
R
Foder & Strö Har ett fullblodssto som fölade för 3 mån sedan. Hon är svår annars att hålla i hull, men nu är det extremt svårt :confused: Hon får fri... 2
Svar
22
· Visningar
2 060
Senast: Saigon
·
Hästvård Hur många är det som har klippt sina hästar och varför? Min går ute på natten fortfarande, fast med täcke. Han är korthårig, blank...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: irrorman
·
  • Låst
Hästvård Går det? Detta är bara en nyfiken fråga jag har ingen speciell häst eller skada i åtanke. En del hästar har man ju hört talas om...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: Boj
·
S
Hästvård Hej! Har en kobent 15 årig varmblods vallak i stallet som stod som en utställningshund idag... han verkar avlasta bakbenen/korsryggen...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: sushi98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka