Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård de är så att jag tycker inte att min häst känns helt okej. han är inte väldigt halt eller något men jag kan ana att han kan ha en lite...
Svar
16
· Visningar
1 266
Senast: Cilla
·
Hästvård Är lite orolig över min häst, förmodligen bara hönsmamma-fasoner men ändå. :D Han har varit pigg hela veckan och positivt inställd till...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Shaklima
·
T
Hästvård Jag har en fjording som var nära varnvårdad i sina hovar när jag köpte honom och jag vet inte om det kan ha något med mitt "problem" att...
Svar
11
· Visningar
1 484
Hästvård Min häst samt några till har nu börjat få massor knottror, som små bulor i hela huvudet och lite ner på halsen. Gissar att det är något...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: rocki
·
Foder & Strö Min pålle har varit stel i sina muskler ett tag nu, och efter två behandlingar med massage har hon redan blivit mycket mjukare, ska få...
Svar
3
· Visningar
792
L
Hästvård hej! Nu har jag ett litet problem, och skulle gärna vilja veta lite mer om er med hästar som har/har haft samma problem... Min... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 417
Senast: lovenino
·
M
Hästvård hej! jag ska raka min häst snart (eller inte jag, min ridlärare). Men iaf, vad ska jag spara för figur kvar på hon? :) Förr hade jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 515
Senast: Ussa
·
Hästvård * För en ensam häst? * För två hästar? * För 3-4 hästar? Jag är lite kluven. Är bortskämd med stora hagar på sistone men nu har...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: fiffilin
·
I
Hästvård Jag tror aldrig jag ridit samma dag hovslagaren varit ute och satt på nya skor på mitt sto. Rider ni samma dag era hästar fått nya... 2
Svar
20
· Visningar
8 355
Senast: fiffilin
·
R
Foder & Strö Jag som alltid brukar ge mina hästar äpplen, då vi har mängder i trädgården, men någon sa att det inte var bra att ge mycket äpplen till...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: c0pyright
·
A
Foder & Strö Hej käre bukefalister Jag letar en tråd som handlade om vad olika foder är bra för, vad de ger för resultat och för vilka slags...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Ellyne
·
I
Hästvård Fick hem mitt senaste projekt i fredags. Mitt fbl-sto har ju gett mig en hel del jobb under det 1,5 år jag har henne, men när hon...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Insanity
·
S
Hästvård Alla ni som har insulinresistenta hästar, hästar med ämnesomsättningsrubbningar eller de som har fått diagnoserna Equine Metabolic...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Salka9
·
Hästvård Pållan håller på att tappa ALL päls - det bara yr om henne och tar aldrig slut. Hon har de sista dagarna blivit väldigt grinig när man...
Svar
7
· Visningar
1 485
Senast: lillaana
·
M
Hästvård Då har jag då åter fått något att fundera över....hästens bajshögar:o Har aldrig tänkt tanken på att räkna högarna i box och sjukhage... 2
Svar
23
· Visningar
2 658
Senast: brunette
·
C
Hästvård Använder hovfett på min häst i perioder men tycker inte det gör något spec på hovarna mer än att de blir mörkare. Har läst lite om...
Svar
10
· Visningar
1 418
Senast: Canoó
·
C
Hästvård Började ge min häst vetekli för ca en vecka sedan. Tyckte allt gick bra men misstog mig rejälv. Hästens framben blev en massa gallor...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Canoó
·
C
Foder & Strö Senast jag köpte foder såg jag priserna på Krafft´s lucern hack..somstigit till nästan 350 kr (!!!) HELT GALET! Vet någon vad det... 2
Svar
32
· Visningar
3 369
Senast: Totola
·
Foder & Strö Pga diverse orsaker så står jag just nu utan annat stråfoder än lucern till fblherrn. Ja förutom det gräs som finns i hagen då, vilket... 2
Svar
26
· Visningar
3 027
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Hej, behöver lite hjälp här! :crazy: Fullblodets vänster bakhov är lite tjock och varmare än höger bak. Ingenting syns i skritt men i...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Elviramax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka