Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni, låter ni hästarna gå kvar på bete dygnet runt, eller tar ni in dem när det är som varmast? Min unghäst blir jättesur på alla... 2
Svar
31
· Visningar
2 307
Senast: Anneli 07
·
T
Hästvård Ni med kissing spines-hästar.... Hur upptäcke/började ni misstänka att eran häst hade kissing spines? Vilka symptom uppvisade... 2
Svar
25
· Visningar
6 022
Senast: Marita73
·
Hästvård Líte frågor om det? Är de allvaligt fel? Är de dumt o ta hem en häst på foder om den har KS? Nå speciellt man ska tänka på om man...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Marita73
·
D
Hästvård Alltså, förra hovslagaren vi hade tog bort "tårna" på hästarna. Reagerade väldigt på det, ha rinte sett något sånt förut. Varför gör man...
Svar
14
· Visningar
1 584
Senast: TantEster
·
J
Foder & Strö Är det bra värden på detta hö? Energi 8.3 megajol/kg hö Råprotein 63g kg/hö Mvh-Jenny
Svar
4
· Visningar
827
M
Hästvård Har en isis på sex år som jag har haft till töltsättning hos en tränare i två månader nu. Hos tränaren har han varit halt fram och...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Boj
·
M
Hästvård Ja, till rubrikens fråga, Hur många av er lägger på ett täcke på hästen bara för att slippa rykta leriga/ allmänt "smutsiga" hästar... 11 12 13
Svar
240
· Visningar
15 689
Senast: FreeLou
·
Hästvård ha lite frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på .... fråga 1: är hovledsinflamation ärfligt..???? fråga 2: kan man få en häst...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: zazza girl
·
Hästvård Hejsan! Idag då jag kom till hästen runt 7-tiden ungefär, står han och tokstampar i marken med ena benet (samma ben han fått behandlat...
Svar
16
· Visningar
1 582
I
Hästvård Ska försöka skriva ner allt så bra som möjligt. Min granne har en islänning här hemma som går ute på bete dygnet runt. För ca 2-3...
Svar
10
· Visningar
1 764
Senast: Nethril
·
I
Foder & Strö Hej jag undrar lite om hur ni gör med foder? ;) Går ni efter en lista på hur mkt av varje sorts foder hästen ska ha; ex. ½ kg havre...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: arabia
·
W
Hästvård Låt oss anta att Nils Hult rider regelbundet vid ett stall. Hästarna är friska och det är rent och fint. Inga tvivelaktigheter där...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: Nafayette
·
Z
Foder & Strö hej. jag undrar vad och hur mycket foder man borde ge ett dräktigt halvblodssto? är det några speciella tillskott man ska ge? eller...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Nafayette
·
Hästvård Vi har blivit erbjudna att låna en stor beteshage men är tveksamma då det finns ekar i hagen. Har rådfrågat veterinär men vill gärna...
Svar
14
· Visningar
2 927
Senast: iloveyou
·
Foder & Strö Har ett dräktigt arab sto (110dag) som nu börjat smalna av. Får inte gå på bete eftersom veterinären trodde att hon hade fång för lite...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Stod och kände på min ena hästs juver nyss och upptäcker att det högra är svullet:confused: För att försöka förklara så känns det...
Svar
3
· Visningar
3 212
Senast: Tender
·
Hästvård NI som använder Flusa till häst är det 10 ml man ska ta???Vad tycker ni om flusa resp switch enl jag ringde vet i veckan och hon sa att...
Svar
7
· Visningar
3 845
M
Hästvård Idag när jag tog in min kuse så såg jag att på hans ena öga var det som en grå/blå hinna över hela ögat. Det rinner lite ur det och...
Svar
5
· Visningar
2 122
Senast: cowsense
·
B
Hästvård Till lite ännu mer hovproblem. Som några vet så har min häst väldigt kassa hovar, speciellt under sommaren då det är så torrt, dom...
Svar
3
· Visningar
1 687
Senast: blohme
·
L
Hästvård Hej! För några månader sen började hovis spara på trakterna på min fd travare på min inrådan, då jag ansåg att han gick nästan på...
Svar
7
· Visningar
1 438
Senast: vdb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka