Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min 28-åriga travare har haft mycket återkommande problem med sitt ena öga de sista två åren. Har fått åtskilliga kurer med...
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: Ulrika C
·
P
Hästvård Mitt 5års sto har lyckats i sommarhagen... Hon är ohalt, oöm, men lite svullen under carpus, på insidan. Markerar kraftigt första stegen...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: prallan
·
Hästvård Min treåring får varje vår i samband med fällningen jättemycket mjäll i manen och ner på halsen. Det är inte löss och vi har provat med...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Carroo
·
Hästvård Upptäckte idag att pållan fått som små knölar under huden precis framför flanken... Känns som små 4-5 druvor som ligger under huden...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: lillaana
·
Hästvård Hur gör ni? Jag har hört att det inte är bra om hästarna har flughuvorna på sig på natten när dem är ute.....själv tar jag av dem under...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: misen
·
Hästvård Nu e jag uppgiven, Vaför blir hästarna inte av med hostan? Jag drar hela förloppet. I mars/april 2007 blir 2 av mina 3 hästar lite...
Svar
15
· Visningar
1 976
Senast: Jettan
·
Hästvård Hej. Jag funderar på, när bör man börja täcka sina hästar för att undvika värsta vinterpälsen? Jag ska även klippa honom halvt, när... 2
Svar
38
· Visningar
2 561
Senast: Ingela_S
·
A
  • Låst
Hästvård hej alla bukare ! :D undrar lite vad era hästar äter och hur mycke ? hur höga dom är och vilken ras ? Min häst äter 1-1,5kg...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Boj
·
C
Hästvård hej. min häst barkar på träden i hagen... under vinter så antog jag att han var uttråkad i skitvädret men han gör det även nu på...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: sessan78
·
Hästvård Är det för tidigt att klippa om ett par veckor?
Svar
15
· Visningar
1 028
Senast: Jeeves
·
Hästvård Hej! Det är såhär att min ponny hade en senskada som han blev friskförklarad från för ca ett år sen,men för några månader sen så fick... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 265
Senast: fonen
·
M
Hästvård Min ponny behöver skos för han är kännslig när han går på grus och så. Men min mamma tycker det är för dyrt. Och jag har inte råd själv... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 589
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min ridhäst har börjat skubba svanasen ute. Nå bra spray el nå annat medel? Kanske tvätta den med grön såpa?
Svar
4
· Visningar
745
Senast: aprilia
·
F
Hästvård Jag var och tränings tävlade med hästen min förra onsdagen. Hon vägrade då och hamnade rakt i muren och fastnade med frambenen och... 2
Svar
33
· Visningar
2 848
Senast: Juliae
·
D
Foder & Strö Vad gör man då?? Mina foderproblem var äntligen lösta med hästen efter massa kämpande. Detta älskar han och han lägger på sig mer o mer...
Svar
14
· Visningar
3 149
Senast: via
·
Hästvård Har ett hingstföl och har börjat fundera på det här med kastrering då vi inte haft någon hingst förut. När är det 'bäst' att kastrera...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Kom i kontakt med energigräs när det handlade om en pelletsfabrik, och jag har funderat lite p ådetta med energigräs men inte hittat...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: Totola
·
Foder & Strö har fått analysrapporten nu, dels på "vårat" och dels på det vi har köpt.. visst räknar man på per kg foder och inte per kg...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Tuvisen
·
A
Hästvård Det är uttorkande va? När ska man ha det på sår?
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: samurai
·
S
Foder & Strö Pållen har gått på bete sedan början av juni, men senaste veckan har hon börjat fälla :confused: Något som hon inte gjort de senaste... 2
Svar
22
· Visningar
4 007
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka