Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag funderar på att göra en hage där det står en STOR ek och därför undrar jag lite om hur pass farliga ekollenen verkligen är? Tanken...
Svar
18
· Visningar
5 530
Senast: flickancarra
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av föl med hovbensfraktur alt hovböld/blödning i hoven?Behandling?Gå ute eller boxvila?:confused:
Svar
14
· Visningar
2 683
Senast: åke
·
J
Hästvård Om jag beskriver följande hudåkomma spekulera/visa bilder på vad det kan röra sig om! Situerat främst till huvud, runt ögonen, nosen... 2
Svar
22
· Visningar
2 699
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö det har ju pratas om att folk har dessa men det jag undrar är: det finns ju andra modeller av såna här betesreducerare och jag har...
Svar
15
· Visningar
1 962
Senast: Josssefine
·
C
Hästvård veterinären sa att jag kunde rida efter en vecka men kompisen hade fått vänta en månad. När har ni ridit igen efter att ha tagit bort...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Modett
·
Hästvård Jag vaccionera min ponny den 14/5 första gången mot hästinluensan när ska jag ta andra sprutan om en månad ? Och sen den tredje efter 6...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Underbar
·
C
Hästvård Min stackars Rilla har blivit biten av flygfän kring juvret såg jag idag, varför jag vill hitta en bra spray som motverkar att flygfäna... 2
Svar
23
· Visningar
4 191
Senast: Tessalonica
·
Hästvård Min dam har öron svamp:eek:.. Jag hade min hovis idag som kände igen symptomen. Men hon visste inget om nån behandling.. Ska ringa en...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: lady_mike
·
C
Hästvård När jag köpte min häst för ca ett år sedan hade han all man på höger sida. Så hade han ett bra tag. Han var också otroligt sne bak i...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö nu är jag väldigt förrvirrad. väldigt många säger att havre ska ges torrt vid utfodring, medan andra menar att för att det...
Svar
12
· Visningar
1 778
Senast: eyz
·
Hästvård För ganska länge sedan skapade jag en tråd om min häst som kändes lite konstig vid ridning...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Bialitt
·
C
Hästvård Är det någon här som vet ett bra medel att ha på hästen som är mot flugor? Stackars pållen är helless på att ha mängder med flugor...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: hanoirocks
·
M
Hästvård Skulle vilja veta hur prognosen för birkelandsfraktur (POF) ser ut? Ni som opererat, har det blivit bra? Ni som inte opererat, har...
Svar
10
· Visningar
4 913
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Hästvård skickade i väg 2 ston för betäckning (ej godkänd) för 6 veckor sedan hämtade dom i torsdags natt kl 01.00 så det var mörkt när vi... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 592
Senast: Boj
·
Foder & Strö jag har en häst som är mkt lättfödd (läs lite tjock) och som inte kan äta havre, då det sätter sig i huvudet på henne och hon blir...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: pinky
·
Foder & Strö skall flytta min häst. i det nya stallet ingår det bara havre i hyran i foderväg. idag får hon havre, mineraler och vetekli. så...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: pimy
·
  • Låst
Hästvård Moderator; sprid gärna denna film till lämpliga underforum! Hejsan! Jag fick denna länk mailad till mig, det är några ungdomar som...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Boj
·
L
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: Uddatyp
·
L
Hästvård Medryttarhästen som jag rider ibland är väldigt snubblig. Hon liksom tappar ett bakben framförallt i galoppen men även i trav. Kan det...
Svar
8
· Visningar
5 344
Senast: Limen
·
Hästvård Min ponny får samma låsning som kommer tillbaka hela tiden uppe på korset. Knackas loss och är fin i typ 2 veckor och sen kommer det...
Svar
12
· Visningar
1 493
Senast: Chester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka