Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan man använda balsam + vatten som glansspray? Ska man ha i nåt mer? Hur mycket av varje?
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: majabergman
·
Foder & Strö vad skulle du gett denna häst? halvblod, <160 cm, <7 år, lättfödd, haft fång, normalt temprament, begränsat med bete, inne nattid...
Svar
1
· Visningar
736
Hästvård Min häst slog upp en sår någon gång mellan söndag-månad. Själva såret var inte djupt men han var ganska svullen. [se bild 1.] Så jag tog...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: belladonnas
·
J
Hästvård Undrar om det är någon mer som tänker som jag , eller är jag knäpp när jag blir jätteglad över att min ponny har livstids slaktkarens ... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 539
Senast: SiZo
·
U
Hästvård bytte hovis som skodde första gången förra skoningen och bakhovarna är lika fina som förut, inte ens torra i denna värmen o ser hur fina...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: skuggi
·
G
Hästvård Då hästen har korkskruvar i svansen och väldigt tjock man behöver jag ett kanonmedel. Har tidigare haft, Leovet - rider´s magic, och det...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: wiidow
·
Foder & Strö Jag hade tänkt bygga hade imorgon men nu visar det sig att bonden konstgödslat där igår :crazy: Hur länge måste man vänta innan man...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård I måndags morse när de skulle släppas ut, så var mitt lilla snart 4 veckor gamla föl jättehalt på ett framben! Usch vad otäckt att se... 2
Svar
23
· Visningar
2 943
Senast: Annanaz
·
Foder & Strö Hur reagerar era hästar på tvärt byte från gräs till hö vid meeting/träning på bortaplan? Gör ni något för att underlätta? Går hästarna...
Svar
2
· Visningar
626
N
Hästvård För ca tre veckor tyckte att min häst 9 åriga halvblodshäst som används framför allt till hoppning började kännas lite seg och lite... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 507
Senast: fnorr
·
Foder & Strö Hejsan. Min häst är ganska så het och nervös. jag undrar om någon har ett förslag till foder som kankse gör henne lite lugnare. Har...
Svar
11
· Visningar
5 121
Senast: greger
·
Hästvård Någon som använt back on track ryggvärmare? Vad tyckte ni om det? El någon som använt back on track sommar täcke el andra täcken...
Svar
5
· Visningar
1 027
Hästvård Hade ut veterinär idag för jag har känt att det inte står helt rätt till med Frillen. Var en massör ute förra veckan som rekommenderade...
Svar
15
· Visningar
2 494
Senast: Centaur
·
Hästvård jag använder skillingaryd salvan på mina pollar mot insekter, läste på burken att den även kan användas till karleder mot mugg.. någon...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: älgen
·
M
Hästvård Hej! Min häst som jag snart har haft i 4 månader har vitt snor (kanska tjockt) och hosta. Hostan kommer inte från lungorna riktigt utan...
Svar
4
· Visningar
2 117
Senast: Earnie_12
·
Foder & Strö Hej därute, Jag läste en artikel i en tidning nyss: (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2603862.ab). Där stod det att den här...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Strajder
·
S
Hästvård Vi har haft ett kallblod utlånat , en lovande travhäst nu oförklarligt, halt. Hovslagaren säger nu att den bakhovens ytter kant var...
Svar
6
· Visningar
1 486
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Idag har Tigern varit på djursjukhuset för sista gången. För att göra en lång historia kort.. Förra året hade han kot+hov... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 709
Senast: LouiseN
·
M
Hästvård Vid vilken ålder börjar man med böjprov vid besiktningar på unghästar?
Svar
10
· Visningar
950
Senast: bettysmatte
·
M
Hästvård Jag har en unghingst, islandshäst, som fyller 2 år i maj. I november hittade jag honom första gången liggande helt utslagen i hagen mitt...
Svar
12
· Visningar
1 697
Senast: Sazalamel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka