Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Titta på den här hoven. Sitter på ett fullblod. Ska skos om imorgon onsdag. Min fråga är om man kan göra något för att förbättra... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
17 744
Senast: clubman
·
S
Hästvård ... Vad har ni fått betala för följande veterinärbesök: *Vaccination *Hältutredning hemma med böjprov *Hältutredning på klinik...
Svar
18
· Visningar
3 225
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt halvblod kliar av sig manen på ett ställe varje sommar, jag vet inte om det är exem iom att det bara är på ett ställe som han...
Svar
13
· Visningar
1 595
Senast: malinsky
·
K
Hästvård Nån som avänder/använt detta? Mot flugor myggor + knott Innehåll: Icaridin, citronellaolja, lavendelolja, propylenglykol... 2
Svar
32
· Visningar
2 256
Senast: sjoberga
·
Hästvård Min häst har spänt ryggen & blivit öm pgr att han ridits på sen eftermiddag & då blivit varm & sen kall när solen försvunnit. Så det...
Svar
11
· Visningar
1 404
C
Foder & Strö Bra att veta innan man skaffar häst ibland. Skulle nu gärna vilja veta hur mycket 1 krafftmått med krafft väger? Ett helt mått...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: Antiqua
·
Hästvård Min klantfia till häst har gått och troligen slagit i sitt högra framben rejält ute i hagen. Nu har hon en rejäl knöl på insidan av... 2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: fred
·
Hästvård Ni som brukar linda benen efter hårdare pass,lindar ni även om hästen går ut på bete sedan och sover ute? Vanliga paddar el BoT?
Svar
10
· Visningar
1 193
Senast: Snuffsan
·
Foder & Strö Hur gör ni med kraft fordret med era hästar när dom går på bete ? [Syftar på hästar som rids som vanligt.] Slutar ni bara tvärt när...
Svar
14
· Visningar
1 787
Senast: ann80
·
Hästvård Min gubbe har haft fång "anfall" i 7 år. I början blev han väldigt dålig och fick specialbeslag mm. Efterhand lärde vi oss att se de...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: Lurcher
·
Hästvård Hur stor dos ska man ha av flusan till en häst? Ska man liksom switchen hälla längs mankammen, göra uppehåll för sadeln och sen vidare...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: via
·
Hästvård Vad är ett så kallat böjprov ?, vad gör man har hört talas om dte men vad är det ?
Svar
4
· Visningar
832
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Nu får min skadade travhäst (ettåring) vara ute om dagarna. Hon kommre då gå på bete. Vad ska jag fodra henne med när jag tar in henne...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: tinafinis
·
Hästvård AH! Nu är jag både panikslagen, kallsvettig och ångestladdad! Hoppas på snabba och kloka bukare! Ikväll nu när jag skulle gå och... 2
Svar
35
· Visningar
2 528
Senast: BlackRose
·
Foder & Strö Min häst har shivering och utfodras för tillfället med Dodson & Horrell ERS, vilket fungerar mycket bra. Dock är det väldans dyrt, så...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: Filuran
·
Hästvård Jag blir galen på denna torka. Min häst hostar så det skräller i fönsterrutorna av allt damm som flyger överallt. Jag ger ventipulmin 2...
Svar
16
· Visningar
1 859
Senast: Elute
·
Hästvård Kan man använda balsam + vatten som glansspray? Ska man ha i nåt mer? Hur mycket av varje?
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: majabergman
·
Foder & Strö vad skulle du gett denna häst? halvblod, <160 cm, <7 år, lättfödd, haft fång, normalt temprament, begränsat med bete, inne nattid...
Svar
1
· Visningar
736
Hästvård Min häst slog upp en sår någon gång mellan söndag-månad. Själva såret var inte djupt men han var ganska svullen. [se bild 1.] Så jag tog...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: belladonnas
·
J
Hästvård Undrar om det är någon mer som tänker som jag , eller är jag knäpp när jag blir jätteglad över att min ponny har livstids slaktkarens ... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 538
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..