Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har sto som beräknades föla 13 april..men inget föl ännu..men så snart jag kan ska jag släppa stoet o lilla fölet på bete. Nu står hon...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Mockade i går i min hästs box. ( som jag gör varje dag iofs ) Men när jag hade tagit ur allt kiss var det någon jätte skum fläck på...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: SiZo
·
K
Hästvård bara liten undring om hästen har en senskada, blir benet då jättesmalt såfort de är molnigt ute? alltså försvinner svullnaden i...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Morcraban
·
Foder & Strö vet inte om den här ligger rätt nu men jag tror det. precis utanför hagen där min häst går finns det massor men liljekonvljer. det ska...
Svar
13
· Visningar
2 065
Senast: Esmerallda
·
M
Foder & Strö Jag fick nyligen hem en 24 år gammal arabvalack som ska gå som sällskap,och promenadhäst.Men han är ju så hemskt tunn tycker jag.Förra...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Jenny85
·
C
Hästvård Har en fyraårig ponny som något inte stämmer med. När man ska rida på honom så en gång av fyra så får han panik och bockar tills...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: ishmanda
·
Hästvård ni som har hästar som blir tjocka bara av att titta på gräs, hur gör ni med somarbete? 2
Svar
21
· Visningar
2 381
Hästvård Har för mig att man ej bör använda switch på dräktiga ston...är det så eller svamlar jag? Hur är det med andra medel?? Mitt sto är...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Lillsillen
·
M
Foder & Strö vilket av dom här skulle ni rekomendera, mellan MSM och steel joint. vad är de för + och -. + för steel joint är att de är billigare...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: mctucker
·
Hästvård Vart skickar man in detta? Hur gör man? Kostnad?
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Mynta2
·
D
Hästvård En del görs om hela tiden och det som var bra för några år sedan kanske inte är bra nu. Så vill höra vilka som funkde bra i sommrast och... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 231
Senast: Gullan86
·
Hästvård Vad kan ett toppigt kors bero på? Är det något som hästen bara är född med, eller kan det uppkomma p g a felaktig träning eller någon...
Svar
5
· Visningar
4 903
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Jag har märkt på min ponny att ibland står han långt bak med bakbenen, som om han ska kissa, fast inte riktigt lika mycket, men...
Svar
19
· Visningar
6 128
Senast: HanniBanni
·
P
Hästvård Hur vet man skillnad på det egentligen? eller är det inte nån skillnad? Har nämligen en eksemhäst(ponny) det blir vår första säsong. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 714
Senast: puppe
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge om man vill stärka hovarna samt göra hårremmen finare? Kiselgur, Biotin, ngt annat? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 655
Senast: Nethril
·
M
Hästvård Funderar på att skaffa en liten shettis till min dotter men vet ingenting om soleksem, bara det att shettisar brukar drabbas... Kan...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Presto
·
M
Foder & Strö Mitt sto blir jätteseg framåt vid brunst, man kan använda spö och sporrar utan en reaktion.. om jag får henne i galopp brukar segheten...
Svar
2
· Visningar
1 196
S
Hästvård Jag anser att en häst som har allvarligt eksem och lider ska ha eksemtäcke och smörjas. Någon som känner till ett lagrum angående detta?
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: taskmört
·
J
Hästvård Jag var ute och red en morgon på mitt halvblod ute på en äng och då märkte jag att han haltade. Jag gick direkt upp till stallet men han...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: TantEster
·
Hästvård Såg en massa bilder på hästarmed helt förstörda hovar, då slog mig tanke men vild hästarna då? hur klarar dom sig? Säkert svårt att...
Svar
17
· Visningar
2 909
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?