Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej! Jag undrar om någon av er har en aning om varför Hingstar och valaker har ett svart klet på insidan av bakbenen? Hur uppkommer det...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Natasja
·
S
Hästvård Hej, Just nu har vi en dåligt betesmark, men vi kan arrandera en annar fom mitt juni. Det blir en contract för 15 år. Men nu vill jag...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Sammy
·
Foder & Strö jag har lite frågor till er med fånghästar.. Går dom ute dygnet runt? Hur ofta får dom mat? Har dom munkorg? Vad för storts hage... 2
Svar
20
· Visningar
2 369
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö Kom o tänka på nu när jag släpper mitt ettåriga halvblodssto på bete om man behöver ge något tillskott, ex mineraler.. Hon ska ut någon...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: attempt
·
Foder & Strö Vad finns det för risker/nackdelar med att köpa fjolårshösilage? Har blivit erbjuden det, blir nu nyfiken på ev. "hakar" :)
Svar
9
· Visningar
1 461
Z
Hästvård Hej. Efter många om och men har jag fått diagnosen strålbensbursainflammation. Är detta samma sak som regelrätt strålbenshälta? Nu är...
Svar
15
· Visningar
3 089
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård Hittade mitt föl en morgon svullen ovanför knät ända ner till kotan, bör man göra nånting annat än kyla skadan. Vet inte hur detta...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: aglaonema
·
S
Hästvård Ser man till antalet hästar och antalet hovslagare så kan väl tycka att vi hovisar är ett hotat släkte som borde ha nått som helst...
Svar
9
· Visningar
1 405
J
Hästvård Hejsan! Jag har varit o kollat på en foderhäst, en 5årig nordsvensk. Han är egentligen en travhäst. Han blev skadad i december så dom...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Josephiine
·
M
Foder & Strö Har pratat med några olika foderhandlare idag om foder till min häst och fick höra att 1/3 av det totala kg kraft+grovfoder ska vara... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Tuvisen
·
S
Foder & Strö Ä det någon som har en aning om hur mycket våra pållar sätter i sig när de har fri tillgång till hösilage/hö i hagen? Tycker att det är...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Tuvisen
·
Hästvård BoT Paddar med kardborre? Vill bara höra hur de sitter och så, mitt älskade sto har börjat få gallor fram (Det är inga farliga gallor...
Svar
13
· Visningar
1 033
Senast: MaRomer
·
Hästvård Mitt sto har, vid "klon" (är det en kastanj?) i hovskägget på bakhovarna en massa grå smulor. Det känns likadant som klon, men i små...
Svar
11
· Visningar
3 032
Senast: lilith
·
F
Hästvård Min häst har en bläs som breder ut sig nere vid mulen. Igår var hon ytterst lite rosa på mulen. Smorde in henne med SolHelosan. Idag när...
Svar
8
· Visningar
1 738
Senast: Trani
·
Hästvård Hej! Min häst haltade kraftigt idag, när jag red, och jag bad en tjej kolla när jag travade. hon sa att hon haltade på höger fram...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: H_lena
·
H
Foder & Strö Har ett welsh sto på ett år....undrar hur mycke kraftfoder hon bör äta om dagen....de går inte på nästan något gräs nu utan bara de som...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Lazy Lady
·
V
Hästvård Idag upptäckte jag en sak som jag aldrig sett förut eller ens hört talas om. I hästarnas näsborrar upptäckte jag något som såg ut som...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Voorwijks_bambi
·
Hästvård Idag var jag iväg på första löshoppningen med Gallardo och allt gick jättebra, men när vi började lasta och skulle åka hemåt så såg vi... 2
Svar
38
· Visningar
3 532
Senast: ZorréZaid
·
L
Hästvård Veterinärbesiktade min nya Frieserhingst på 11 mån idag. Och då upptäckte veterinären att han hade bara 8 framtänder ist för 12. Är det...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Lilleman
·
C
Hästvård När far en häst (eller flera) illa, och när ska man agera? Och hur ska man agera? 2
Svar
26
· Visningar
2 285
Senast: Frickadell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III