Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård nu e det så här att jag vet om en häst som stå en bit i från där jag bor ,som inte är i bästa skick , ha fått höra av folk att hästen...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Mynta2
·
Hästvård Tråden ligger kanske fel. Jag visste inte var jag skulle lägga den. Jag har haft planer på att betäcka mitt sto så småningom. Men jag...
Svar
14
· Visningar
1 885
S
Hästvård eller ja, svårt att förklara. Min friser har på båda frambenen precis vid knävecket på båda benen, skorpor eller vad man ska säga. Det...
Svar
15
· Visningar
3 379
Senast: aldente
·
S
Hästvård Shofräs bukefolket! :) Jo, nu är det så att jag har en c-ponny som bara går ner i vikt hela tiden!! :eek:Jag skulle verkligen uppskatta... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 810
Senast: Antiqua
·
Hästvård gick för ett tag sedan ut för att ta in hästarna, såg då att lizzy hade fått stora bölder vid bogen och juvern:cry: hon har gått vid...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: Abova
·
Hästvård Ja, som rubriken antydde så undrar jag om en häst kan få förhöjda Ck och Asat värden utan att ha haft korsförlamning? Och vad isåfall...
Svar
10
· Visningar
6 291
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan! Jag köpte en häst för ca. 2 månader sedan, vägde då 432 och väger nu 464, han har även fått mer muskler. Jag har ridit i...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Förra året köpte jag en låda Linfrön på Lantmännen. Jag fick tipset härinne att det kunde hjälpa om man har en exemhäst. Först... 2
Svar
25
· Visningar
2 856
Senast: Thora
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om det är det någon som har något bra råd när hästen kliar sig i svansen? Min häst ruggar svansen på nätterna i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Anneli 07
·
Hästvård Jag har en två-åring, och jag har givetvis kollat henne regelbundet ända sedan fölistiden med "kolla - masken". Hon har hittintills...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Madick
·
A
Hästvård det börjar väl bli dags att slänga på dem nu då. Här har vi iallafall haft upp emot 13 grader och solsken på dagen och myggen är som...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: roping-malin
·
Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 816
Senast: Nenneh
·
R
Hästvård Har provat Easy Boots stl 1 på min häst och dom är för stora. Hon tappar dom för dom är för breda men hon har långa och smala hovar så...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Gussen1998
·
Hästvård Igår eftermiddag när jag hämtade upp min häst från hagensåg jag att bakbenets karled var kraftigt svullen, dock ingen hälta. Ställde...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: johannajacobsson
·
Hästvård är det någn som har erfarenhet av magsår på sin häst? hur har ni upptäckt det,vad var symptomerna? funderar på om min ponny har magsår...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Trissa
·
Hästvård För några dagar sedan fann jag ruvor på insidan av min hästs knän, smörjde in dom och sedan så gick dom plocka bort, men kvar blev kala...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Har en fundering... Var i Frankrike med en annan bukefalist och hennes man, vi var på ridresa till camargue (så ni kan ju gissa vem... 2
Svar
30
· Visningar
3 802
Senast: Rolle
·
U
Hästvård min häst är lite tjockare/galligare i sitt ena ben nu efter senskadan han hade för ett tag sen..hästen är kollad med UL ganska så nyss...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Djurjouren
·
J
Foder & Strö Har kommit på min 4-åriga hingst att i hagen ibland stå och "norpa" i sin egna avföring. Hört att det är något som fattas i foderstaten...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Ylva86
·
Hästvård Det ena stoet är fenomenal på att få av sig grimmor,huvor etc. Vad finns det på marknaden som kanske skulle funka? Flugorna suger blod...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Opartisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka