Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej jag ska åka till klinik imorgon för första gången för min älskling är halt... Så nu undrar jag vad jag kan göra idag om jag ska låta... 2
Svar
22
· Visningar
1 722
Senast: Nenneh
·
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra, min pålla har på 2 veckor ätit upp 2-3 saltstenar. Jag fattade det inte först utan jag bytte, men sen när...
Svar
9
· Visningar
1 624
Senast: pinky
·
Foder & Strö jag behöver råd och hjälp. Det är så att jag har ett sto som inte tål socker eller havre. detta är ett stort problem då hon har svårt...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: mahlmt
·
E
Hästvård Var och kollade på en pålle i helgen. Ett varmblod som var jättefint och var ganska fint musklad (även om mer muslker behövs) Han var...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: eternalsunshine
·
J
Hästvård Min häst fick en hälsocheck + vaccination i går och veterinären kontrolerade även tänderna. Tydligen har han stora vargtänder ( han är 3... 2
Svar
22
· Visningar
4 397
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Vi har fått arendera mark som hästarna ska få gå på i sommar. Den innehåller en liten kulle med skog, och där upptäckte jag några...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Tess82
·
Hästvård Hur många har erfarenhet av melanom som ställt till problem på insidan av hästarna? Att det inte har slutat väl får man väl kanske anta...
Svar
5
· Visningar
1 528
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Fick hem lilla åringen från djursjukhuset i hbg igår kväll. Där har hon stått för foderstrupsförstoppning och sår i strupen i 8 dagar...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Hejsan på er! Hittade en spricka på min häst idag och jag tyckte den såg så otäck ut.. Har ni någon ide om vad man ska göra med en... 2
Svar
30
· Visningar
3 857
Senast: LiselotteA
·
Hästvård Min häst som jag hade började fälla i olika fläckar och såg ut som jag vet inte vad! då fick jag tipset att ge henne foderjäst i maten...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: Soffan74
·
Hästvård I går när jag ridit och även innan så lät min häst så konstigt ungefär som om han små gnäggar och "pratar"lite,Han hostade även till...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Vaniljvisp
·
Foder & Strö En av mina hästar har alltid stått på havre (matilda) och har fungerat jättebra på det. Men nu verkar det som att han inte tål havren...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: xandoor
·
Foder & Strö Som läget är nu så går hon på 4,5kg krafft groov 125+evitamin +olja Och hon ligger precis på gränsen att vara tunn.Hon äter inte mer än...
Svar
4
· Visningar
1 620
Foder & Strö Skulle vilja ha hjälp, saknar selen i foderstaten. Behov; 0.8 Tilldelet; 0.1 Vad kan jag ge och hur mycket?
Svar
2
· Visningar
791
N
Hästvård Just nu känns livet bara så himla jobbigt, tårarna rinner och jag har helt tappat gnistan! Min häst som är en Tinker på 11 år är... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 676
Senast: KonikNemo
·
N
Foder & Strö När går era hästar på bete? Måste ju vara olika beroende på var ni bor? Så skriv gärna det med.
Svar
4
· Visningar
788
Hästvård Finns det någon som har bra tips för en svansrot som lätt blir "torr", skorvig och kliig? Problemen kommer framförallt under sommaren...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: bigganl
·
P
Hästvård Hur gör ni ? Pillar ni bort kastanjerna på hästarnas ben när de börjar anta nåhot stora proportioner. Jag vet att de tappar dem så... 2
Svar
29
· Visningar
2 578
Senast: Immer
·
A
Hästvård Okej, detta kommer att bli långt. Jag har kollat in bukes forum under en längre tid och känner nu att jag måste ventilera mig... Jag... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 774
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Ja min valack har fått problem med sitt skap. Han har under längre tid stått i grusad vilohage pga operation så tror det kan vara en...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Minnaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka