Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En väns häst har inflammation i hasen och veterinären säger att det kan vara förstadiet till spatt. De har varit iväg på 4-5 st...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Skatan
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare, valack, 20 år, jag köpte honom som 4-åring och han har gått som ridhäst sedan dess. För drygt två år sedan...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Fideli
·
Hästvård Min kille kom till mig i september och jag har väl sett hans "pillevipp" förräns nu. Jag antar att han "vädrar" den nu när det är så... 2
Svar
27
· Visningar
3 870
Senast: Constantia
·
Hästvård nu när det stundar mot sommar och mängder mot flygfän börjar jag spekulera mer och mer på om man ska ge upp alla försök med diverse...
Svar
16
· Visningar
1 493
Senast: tgd
·
F
Hästvård Är det någon som provat IR-terapi eller vet något om det? Är det bara hokuspokus :devil: eller fungerar det? Fördelar? Nackdelar...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: mjau2
·
N
Hästvård Någon som har något tips om vad man kan ge en häst som har väldigt känslig mage?
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: mjau2
·
S
Hästvård Min häst va svullen i ena benet för ca 2 veckor sen, efter att svullnaden försvunnit har benet varit tjockt men inte alls varm. Nu på...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Månsane
·
Hästvård Jag har läst då och då och insett att jag är inte ensam om att behöva boka veterinär och hovslagare samtidigt varannan månad... Ni... 2
Svar
21
· Visningar
4 999
Senast: lizzie
·
G
Foder & Strö Jag får inte ihop en bra foderstat till min nyblivna mamma! Nu när fölet är fött så känner man revbenen längst bak och hon ser nästan ut...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: Eastwick
·
Hästvård Hej! Min ena häst snubblar ibland i ojämn terräng, om vi har sällskap. Ja ibland när vi är själva med, men mycket mycket mer sällan...
Svar
2
· Visningar
847
M
Hästvård Varken kraftfoder eller hö. Brukar få i sig max 3-4 kg hö/dag och det är bara 30 g råprotein i vilket gör att hästen har tappat...
Svar
11
· Visningar
1 206
H
Hästvård någon som har några bra tips på vad man kan ge för kosttillskott / göra åt en häst som helt tappat muskelmassa och har insjunknat TOTALT...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Tant Brun
·
Z
Hästvård Tar det från början. För ca 8 veckor sedan kom en utav våra hästar in med ett svullet bakben. Från hoven upp över hasen. Fanns inget sår...
Svar
9
· Visningar
1 167
S
Foder & Strö Min ponny blir jätte-tjock i benen av havre men utan havre blir han så lat, finns det något foder som ja kan ge istället för havre men...
Svar
4
· Visningar
920
Foder & Strö Fick en åsikt igår som jag inte bett om från en tjej som rider min stallkamrats häst, hon ansåg att min häst är bukig :confused:. Jag... 2
Svar
31
· Visningar
2 869
Foder & Strö En ettåring i ska i största möjliga ån ha fri tillgång till hö. Men OM man inte kan ge det, hur mycket är minimigiva för hö? (om vi... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 363
Senast: Pettsson
·
J
Hästvård Min 14åriga valack har varit regelbundet verkad och skodd sedan han var liten, skulle det hända något speciellt om jag slutade sko honom... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 888
Senast: josephinel
·
  • Låst
Hästvård Min åttamånader-dräktiga connemaradam är inte nöjd med livet. Hon stapplar fram. Lite mer halt vänster fram än övrigt. Lite... 17 18 19
Svar
372
· Visningar
32 837
Senast: lil-sis
·
S
Hästvård Min unghäåst ska gå på bete i sommar men har ingen jämnårig i närheten går det lika bra om hon går med vuxna hästar istället ? Har också...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: snuttis_linsan
·
Hästvård hej alla glada hästmänniskor. Vi har en c-ponny och en islandshäst som vi nu ska släppa i sommarhage. Undrar nu, eftersom det är...
Svar
1
· Visningar
634
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka