Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag går och funderar på om man skulle köpa sig en arab som nästa häst om min häst inte trivs med att åka runt och tävla disans eller när...
Svar
12
· Visningar
1 532
Senast: Amha
·
J
Hästvård Nu är det spikat, min kära sköthäst sen mer än ett år tillbaka ska avlivas pga hovbroskförbening som inte läker. :crazy::cry: Jag vet...
Svar
14
· Visningar
1 901
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård Här tänkte jag berätta lite om erfarenheter med olika miljöer för islandshästar och livet i Frankrike. Hur de mår beror mycket på...
Svar
13
· Visningar
1 798
Senast: CarinaMargret
·
Hästvård Hur seriöst ska man tolka trivselfläckar? Trivs de verkligen super när de har sånna, eller är det bara konstaterat att hästar som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 498
Senast: Miqubie
·
Hästvård Min pålle har fått ngn form av utslag/eksemliknande mellan bakbenen, på insidan av låren, från hasen och uppåt. På vissa ställen är det...
Svar
15
· Visningar
3 086
Senast: Nicke
·
Hästvård Idag upptäckte jag att min ponny hade massa sårskorpor från juvret till naveln ungefär, och det satt flugor i :eek: inte många, kanske...
Svar
1
· Visningar
1 348
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Det verkar som det "hostas och harklas" bland hästar lite varstans i landet. Jag brukar då och då titta på ATG:s hemsida för att titta...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: satanic
·
Foder & Strö Hejsan. Tänkte börja lägga till olja i foderstaten, mest för hullets skull, vilken olja är bäst att välja då? Mat, majs, raps...
Svar
14
· Visningar
1 292
S
Foder & Strö Ger ni olja, och isåfall varför och i vilken mängd? 2 3
Svar
40
· Visningar
2 923
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård Hej ! Undrar om det är någon som vet om det spelar någon roll vad hästen har för födelsefärg, om den senare i livet får...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: lil-sis
·
Hästvård Imorse släppte jag ut hästarna och sedan gick jag in och åt frukost. Nu skulle jag ut och mocka såhär ngn timme senare och hörde ett...
Svar
15
· Visningar
2 120
Senast: Jate Volim
·
Hästvård För några månader sedan upptäckte jag en liten "plupp" på min hästs mule. Försökte pilla bort den men den lossnade inte. Jaja tänkte... 2
Svar
21
· Visningar
4 824
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet på häst som böjs men ej halt, trippig/ojämn på volt(ej mjukt), bedövad i leder och hov men fortfarande trippig...
Svar
17
· Visningar
1 743
Senast: glantan
·
Hästvård Olika veterinärer säger olika. Vilka är era erfarenheter? Det är ju varmt nog ute, men finns det risker med att släppa också? Har...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Jeeves
·
K
Hästvård Annars är jag helt emot abrupt avvänjning för jag tycker att det är hjärtlöst och oroar mej för fölet. Men: Tänkte avvänja mitt...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: knasan
·
T
  • Låst
Hästvård Är det dumt att avmaska utan att göra träckprov?.
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Boj
·
Foder & Strö I höstas fick mitt sto kraftig fång, fick vila och nu tänker jag på hur det ska gå när sommaren kommer. Hur gör alla med sina fång... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 692
Senast: Josssefine
·
M
Hästvård Berätta vad ni gör annorlunda med dessa hästar jämfört med de "vanliga"! Ger ni något fodertillskott mm.
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: Liljan14
·
M
Hästvård Har fått råd att ge bakteriekultur till mitt sto efter pencillinkuren för att hennes mage skall återhämta sig optimalt. Nu funderar jag...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Tinen
·
C
Hästvård Min häst har behövt helsulor i perioder då hon tenderar bli ömfotad. När jag köpte henne för 3,5 år sen hade hon sulor, men de plockades...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Clementine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår